سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ بهمن ۱۳۹۳ در ۸:۵۱ ق.ظ چاپ مطلب

«۵۷» در آبادان کلید می‌خورد/ آغاز پیش‌تولید بعد از جشنواره فیلم فجر

mojtaba-amini

مجتبی امینی که با فیلم سینمایی «بدون مرز» در جشنواره فیلم فجر حضور دارد پراونه ساخت کار جدیدش را دریافت کرد.

مجتبی امینی که با فیلم سینمایی «بدون مرز» در جشنواره فیلم فجر حضور دارد پروانه ساخت فیلم جدیدش را دریافت کرد.

امینی در رابطه با تازه ترین فعالیت خود به سوره سینما گفت: به تازگی پروانه ساخت فیلم «۵۷» صادر شد و ما به کارگردانی دانش اقباشاوی در حال تدارک و برنامه ریزی هستیم تا بعد از جشنواره فیلم فجر پیش‌تولید را آغاز کنیم و بتوانیم بلافاصله وارد مرحله فیلمبرداری شویم. داستان این فیلم اجتماعی در فضای جریانات انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد و ۵ کاراکتر اصلی قصه چندسال قبل تا بعد از انقلاب را روایت می‌کند.

وی با تایید اینکه هیچ کدام از فیلم‌هایش از نظر فرم و محتوا شباهتی به هم نداشتند افزود: این فیلم هم در فضایی متفاوت از آنچه تا به حال تهیه کردم تولید خواهد شد. بخش اعظم فیلمبرداری در آبادان انجام می‌شود اما علاوه بر آن در شهرهای دیگر هم به اقتضای فیلمنامه حضور خواهیم داشت که بعدا به همراه لیست کامل عوامل و بازیگران مشخص می‌شود. فیلمنامه نوشته کریم نیکو نظر است و متن بسیار ویژه‌ای دارد. ضمن اینکه دانش اقباشاوی کارگردانی بااستعداد است و با «تاج محل» نشان داد اعتماد درستی به او صورت گرفته است.

امینی که پیش از این تجربه بازی در فیلم‌های «دلشکسته» و «آوازخوان» را داشته در این باره گفت: سال‌هاست دیگر تمایلی به بازیگری ندارم و تهیه و تولید را بهتر می‌دانم ضمن اینکه در این فضا ترجیحم به کار در سینما و ساخت فیلم کوتاه است و انگیزه ای برای ورود به تلویزیون ندارم. اگرچه در انتخاب فیلم هایی که تهیه می‌کنم به تفاوت می اندیشم، اما در زمینه نوع کار چارچوب قائلم و سینما را به تلویزیون ترجیح می‌دهم.

مجتبی امینی «آفریقا»، «به تهران خوش آمدید»و «بدون مرز» را به عنوان تهیه‌کننده در کارنامه خود دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>