سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۰:۲۵ ق.ظ چاپ مطلب

همراهی دوستانم نبود «اعترافات ذهن خطرناک من» ساخته نمی‌شد

eterafat

هومن سیدی تاکید کرد «اعترافات ذهن خطرناک من» حاصل تلاش چند ساله او و تیم سازنده فیلم است.

هومن سیدی تاکید کرد «اعترافات ذهن خطرناک من» حاصل تلاش چند ساله او و تیم سازنده فیلم است.

سوره سینما- فیلم «۱۳» ساخته هومن سیدی این روزها روی پرده است. «اعترافات ذهن خطرناک من» سومین فیلم این کارگردان جوان هم به زودی در سی و سومین جشنواره فیلم فجر دیده می‌شود. فیلمی که با توجه به تجربیات قبلی این سینماگر و تصاویری که از آن دیده شده، اثری جذاب و متفاوت محسوب می‌شود.

سیدی در پاسخ به این سوال که مضمون فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» چیست، به سوره سینما گفت: شاید بتوان گفت نطفه اولیه این فیلمنامه به یک سوال بر می‌گردد: «آدم هایی که به شغلی غیر از آنچه که در گذشته آرزو داشته‌اند مشغواند و به هر دلیلی وجهه دیگری در جامعه دارند، اگر یک معجزه رخ بدهد و آنها بتوانند همه چیز را فراموش کنند، آیا دوباره به شرایط قبلی که داشتند باز می‌گردند؟» ایده ما از این سوال به وجود آمد و در یک بستر داستانی گنجانده شد.

وی در ادامه درباره سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر افزود: در جشنواره فیلم فجر پیش رو  رقابت سختی در پیش است اما فیلمسازان خوبی در جشنواره حضور دارند. من امیدوارم فیلم‌های خوبی ببینیم و هر اتفاقی که می افتد برای سینما خوشایند باشد. فیلمنامه «اعترافات ذهن خطرناک من» در دو سال گذشته نوشته شد و تولید آن با سختی زیادی همراه بود. بی‌تعارف اگر همراهی تک تک بازیگران این فیلم نبود به هیچ جا نمی‌رسیدیم. من خیلی دوست دارم زحمت همه همکارانم در تولید سومین فیلم سینمایی‌ام، در جشنواره فجر دیده شود.

هومن سیدی امسال با «اعترافات ذهن خطرناک من» در جشنواره فیلم فجر حضور دارد. او پیش از این فیلم‌های سینمایی «آفریقا» و «سیزده» را کارگردانی کرده بود.