سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ بهمن ۱۳۹۳ در ۸:۴۳ ق.ظ چاپ مطلب

احتمال کلید خوردن «ازدواج سعید و لیلا» پس از جشنواره فیلم فجر

babak-kaydan

فیلم سینمایی «ازدواج سعید و لیلا» پس از پایان سی و سومین جشنواره فجر کلید می‌خورد.

فیلم سینمایی «ازدواج سعید و لیلا» پس از پایان سی و سومین جشنواره فجر کلید می‌خورد.

بابک کایدان فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون درباره فعالیت های اخیر خود به سوره سینما گفت: فیلمنامه سینمایی «ازدواج سعید و لیلا» که یکبار توسط سعید دولت‌خوانی نوشته شده را در یک بازنویسی دوباره تغییر دادیم. قرار بود این کار را منوچهر هادی برای جشنواره فیلم فجر کارگردانی کند که به دلیل بحث دریافت پروانه ساخت کار به تعویق افتاد و  قرار شد که پروژه را به صورت جدی پس از جشنواره فیلم فجر دنبال کنیم.

وی ادامه داد: همانطور که گفتم فیلمنامه اولیه توسط دولت‌خوانی نوشته شده بود و پس از ورود من به جریان تغییر در فیلمنامه به صورت مشترک خواهد بود و منوچهر هادی فقط کارگردانی آن را بر عهده دارد و فکر می کنم پس از پایان سی و سومین جشنواره فیلم فجر برای دریافت پروانه ساخت اقدام شود و به احتمال بسیار زیاد فروردین و یا اردیبهشت سال آینده فیلم کلید می‌خورد.

کایدان درباره فعالیت‌های خود در حوزه تلویزیون گفت: هنوز تغییرات و جابجایی ها وجود دارد و من هم در حال حاضر تمام انرژی خودم را معطوف به سینما کرده ام ، اما فیلمنامه «خورشید، ماه و ۵ ستاره دنباله دار» را آماده دارم که قرار بود با مشارکت سیما فیلم تولید شود و حتی طبق صحبت هایی که انجام شد تغییراتی نیز در جهت کوتاه تر شدن و تولیدی تر شدن کار انجام گرفت و من حدود ۸ قسمت از کار را کم کردم تا خواسته دوستان هم برآورده شود.

فیلمنامه‌نویس «زندگی جای دیگری است» درباره تغییراتی که انجام شده است گفت: تغییرات به این صورت نبوده که بصورت پراکنده باشد ، بلکه براساس ضرورت و الویت یک قسمت هایی بصورت کلی حذف شد تا لطمه ای به جریان فیلمنامه وارد نشود و در مجموع حالا با توجه به اینکه کار به تهیه‌کنندگی سعید سعدی و در زیر مجموعه آقای محمدرضا تخشید در سیما فیلم بررسی می‌شود، منتظر هستیم تا بودجه لازم تعیین شود و در اینصورت هیچ مشکلی برای آغاز پیش تولید وجود ندارد و فیلمنامه آماده است.

کایدان در توضیح فضای فیلمنامه «خورشید، ماه و ۵ ستاره دنباله دار» گفت: در این فیلمنامه به نوعی ادای دین کرده ایم به تمام خانواده های شهیدی که چند فرزند و اعضاء خانواده خود را در جنگ تحمیلی از دست داده اند و در کشور ما بسیار هستند و روایت و داستان های ما در برگیرنده شهامت‌ها و رشادت‌ها و سبک زندگی و نگرش این خانواده ها و شهدای عزیز است که به آنها پرداخته شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>