سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ بهمن ۱۳۹۳ در ۸:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب

حوصله جشنواره فیلم فجر را ندارم/ بازیگران محدود در سینما تکرار می‌شوند

reza-banafshe-khah

یک بازیگر قدیمی تلویزیون تاکید کرد ترجیح می‌دهد بیننده نمایش باشد تا فیلم‌های سینمایی.

یک بازیگر قدیمی تلویزیون تاکید کرد ترجیح می‌دهد بیننده نمایش باشد تا فیلم‌های سینمایی.

رضا بنفشه‌خواه به سوره سینما گفت: آخرین تجربه سینمایی من که اکران شد «پوست موز» بود به کارگردانی علی عطشانی بود. بعد از آن در هر پروژه که بازی کردم، یا به شبکه نمایش خانگی مربوط می‌شد یا تلویزیون. اخیرا نیز به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن(ع) فیلم تلویزیونی «برگ‌های پاییزی» به کارگردانی مهدی رمضانی، با بازی من از تلویزیون پخش شد.

وی افزود: علت کمرنگ شدنم در سینما به موارد گوناگونی بر می گردد. گذشته از اینکه نقش هایی مناسب با سن و سال ما برایمان نوشته نمی‌شود، مناسبات اقتصادی موجود در سینما نیز خیلی پیچیده است. شاید بتوان گفت نوعی مافیا وجود دارد و حالا دفاتر پخش و سالنداران هستند که فهرستی از بازیگران را ردیف می‌کنند و از سازندگان می‌خواهند از میان آنان دست به انتخاب بزنند. در این شرایط بدیهی است که عده‌ای در حاشیه باقی بمانند.

بنفشه‌خواه در پاسخ به این سوال که آیا برای او بازی در سینما با مدیوم های دیگر تفاوت دارد، گفت: وقتی بازیگری به اعتبار خود می‌اندیشد با این رویکرد به پروژه های مختلف قدم می‌گذارد که من نسبت به مخاطب مسوول هستم و به غیر از این، کارگردانان دیگر نیز ممکن است با تماشای این اثر، مرا برای کار خودشان انتخاب کنند. بنابراین همان انرژی و حساسیتی که برای کار سینمایی وجود دارد، برای تجربه‌های دیگر نیز لحاظ می شود.

این بازیگر درباره اینکه آیا فیلم های جشنواره را دنبال می‌کند، گفت: راستش را بخواهید حوصله اماکن شلوغ را ندارم و اگر هم به سینما بروم به دعوت دوستانم در اکران‌های خصوصی است. بیشتر دوست دارم تئاتر را دنبال کنم. اگر به لحاظ مادی خیال کاملا آسوده داشتم، حاضر بودم برای این هنر رایگان هم کار کنم، اما می‌دانیم که درآمد تئاتر واقعا پایین است و بعد از چند ماه، یک مبلغ مختصر بین اهالی کار تقسیم می‌شود که واقعا کافی نیست.

رضا بنفشه خواه در آثار زیادی همچون «وعده دیدار»، «جان سخت»، «بازی های پنهان»، «لبه تیغ» و … بازی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>