سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ بهمن ۱۳۹۳ در ۱:۰۶ ب.ظ چاپ مطلب

بررسی کارکردهای سینمای اجتماعی مطلوب در حوزه هنری

mostaghasi-danesh

هفتمین جلسه از سلسله نشست‌های نسبت سینمای ایران و منافع ملی با موضوع ماهیت و کارکرد سینمای اجتماعی مطلوب در حوزه هنری برگزار می‌شود.

هفتمین جلسه از سلسله نشست‌های نسبت سینمای ایران و منافع ملی با موضوع ماهیت و کارکرد سینمای اجتماعی مطلوب در حوزه هنری برگزار می‌شود.

سوره سینما – به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، مرکز مستند سوره حوزه هنری سلسله نشست‌های نسبت سینمای ایران و منافع ملی را به منظور بحث درباره مسائل روز سینمای مستند و داستانی با حضور نمایندگان طیف‌های مختلف فکری برگزار می‌کند.

تاکنون شش جلسه از این سلسله نشست‌ها با محوریت بررسی و آسیب‌شناسی سینمای اجتماعی ایران برگزار شده است و در آخرین جلسه نیز که با موضوع «سینمای اجتماعی و خطوط قرمز» برگزار شد، بیژن نوباوه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و فرشته طائرپور عضو شورای عالی تهیه‌کنندگان به بحث و گفت‌و‌گو پرداختند.

در همین رابطه، در هفتمین جلسه از این سلسله نشست‌ها نیز که با همکاری هیئت حمایت از کرسی‌های آزاد‌اندیشی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود، سعید مستغاثی و مهرزاد دانش پیرامون وضعیت سینمای اجتماعی در ایران و همچنین سینمای اجتماعی مطلوب به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

این نشست روز دوشنبه ۵ بهمن‌ماه از ساعت ۱۶ در سالن امیرحسین فردی در محل حوزه هنری واقع در انتهای خیابان سمیه برگزار خواهد شد. در این نشست‌ها ورود برای عموم مخاطبان آزاد خواهد بود.

مهرزاد دانش از منتقدان سینما است که کار نقد فیلم را از سال ۱۳۷۶ در ماهنامه سینمایی فیلم شروع کرد. او دانش آموخته دانشگاه امام صادق(ع) در رشته معارف اسلامی و علوم سیاسی در مقطع کارشناسی ارشد است. دانش اکنون در ماهنامه سینمایی فیلم، ماهنامه فیلم نگار، ماهنامه ۲۴، فصلنامه ادبیات و سینما، ماهنامه تجربه و نشریه مهرنامه مطالب سینمایی می‌نویسد. وی در تابستان ۱۳۸۷ دانش به همراه نه منتقد دیگر از طرف انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی به عنوان منتقد برگزیده شناخته شد.

سعید مستغاثی روزنامه نگار و منتقد سینمایی است. وی از ابتدای سال ۱۳۸۷ به ریاست انجمن منتقدان سینمای ایران برگزیده شد. مستغاثی از سال ۱۳۷۴ به برنامه سازی در تلویزیون روی آورد؛ ابتدا برای برنامه‌هایی همچون «سینما تئاتر ۷۴»، «با شما برای شما»، «زن در تاریخ سینما» و «مستند ۴» را نویسندگی و کارشناسی کرد و سپس به همراه رضا جعفریان با کارگردانی مجموعه مستند – داستانی «محراب انقلاب» در سال ۱۳۸۴ وارد جرگه فیلمسازی شد. پس از آن ساخت مجموعه‌های مستند «راز آرماگدون»، «پیش از آغاز»، «آب در هاون»، «راز آرماگدون۲: ارتش سایه‌ها»، «راز آرماگدون۳: معبد تاریکی» ، «راز آرماگدون۴ : پروژه اشباح»، «اشغال»، «…و اینک آخرالزمان» و «در مسیر نیل» در کارنامه او به ثبت رسیده‌است. در همه کارهای تلویزیونی وی، رضا جعفریان تهیه کننده و همراه وی بوده است. وی هم اکنون برنامه از غدیر تا موعود را در شبکه خبر در حال پخش دارد و خود مشغول ساخت مجموعه ای مستند درباره تمدن اسلامی است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>