سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۱:۳۷ ق.ظ چاپ مطلب

رضایت بازیگر «آزادی مشروط» از همکاری با حسین مهکام

azadi-mashroot1

بازیگر فیلم «آزادی مشروط» همکاری با حسین مهکام را یکی از بهترین تجربه‌های حرفه‌ای خود می‌داند.

بازیگر فیلم «آزادی مشروط» همکاری با حسین مهکام را یکی از بهترین تجربه‌های حرفه‌ای خود می‌داند.
سوره سینما- محمد علی کیانی بازیگری را از تئاتر آغاز کرده است و به مرور همزمان در چند اثر تلویزیونی در کنار بازیگری تهیه کنندگی انجام داده است، اما نخستین حضور حرفه ای او در فیلم «آزادی مشروط» بوده  است. فیلمی که او علاوه بر بازیگری بخشی از سرمایه ساخت آن را تامین کرده است. کیانی از چگونگی حضورش مقابل دوربین حسین مهکام صحبت کرد.
شما با وجود سابقه حضور در تئاتر خیلی کم در عرصه تصویر دیده شدید. چرا؟
محمدعلی کیانی: سال ۷۰ بود که علی اکبر قاضی نظام از فیلمنامه نویسان برجسته کشورمان برای سریال «روزنه ای به سپیده» من را انتخاب کرد و درواقع نخستین حضور حرفه ای من در عرصه تصویر این سریال بود. به مرور وارد عرصه تئاتر شدم و چند تجربه در تهیه‌کنندگی و بازی در آثار کودک تلویزیون داشتم. در این مدت چهار تله فیلم با همکاری آقای مجتبی پیری تهیه کردم و در فیلم سینمایی «آدم آهنی» به جز بازیگر، مجری طرح بودم.
اما چه شد که  مقابل دوربین حسین مهکام در«ازادی مشروط»رفتید؟
با حسین مهکام دوستی دیرینه دارم. از ابتدا در جریان روند تولید اولین فیلم سینمایی اش بودم و تصمیم گرفتم هر کمکی که از من برای تولید این فیلم برمی اید انجام بدهم. داستان بسیار جذاب بود و برای پیدا کردن بازیگر نقش یعقوب از بازیگران زیادی تست گرفتیم و در نهایت حسین مهکام پیشنهاد دادکه من این نقش را بازی کنم. حقیقتا نقش جذابی است و دوستش دارم اما قطعا اولویت من در این فیلم کمک به تولید فیلم بود. در این فیلم من دسیتار تهیه کننده بودم عنوانی که شاید در ایران خیلی مرسوم نیست و البته بخشی از سرمایه گذاری فیلم با من بود و خوشحالم که در نهایت این فیلم به ثمر نشست.

azadi-mashroot2
 از حضورتان در فیلم راضی هستید؟
وقتی کارگردان راضی است برای من هم دلگرمی بزرگی است.
سرمایه گذاری آن هم در سینما و بخش خصوصی در حال حاضر ریسک بزرگی است. قصد دارید این راه را در سینما ادامه بدهید؟
قطعا سینما نیازمند حضور بخش خصوصی است.من،اقای جباری و اقای واله با هزینه شخصی خودمان این فیلم را به سرانجام رساندیم و از هیچ نهاد دولتی کمکی دریافت نکردیم.اما قطعا عشق به سینما باعث می شود باز هم دراین راه هر کمکی که از دستمان برمی اید انجام بدهیم.اما قطعا کار سختی است و یقین دارم در اینده سینما رد بخش خصوصی رشد بسیار خوبی خواهد داشت. اما دوست دارم به یک نکته دیگر هم در پروسه ساخت فیلم «آزادی مشروط» اشاره کنم و آن این است که کار با حسین مهکام، آقای جباری و تیم سازنده این فیلم بسیار جذاب و دوست داشتنی بود. حسین مهکام از فیلمنامه‌نویسان خوشنام سینمای ایران است و حتما در آینده کارهای بهتری در عرصه کارگردانی از او خواهیم دید. پشت صحنه «آزادی مشروط» بی نظیر و دوستانه بود. زمان بازی حسین مهکام بهترین راهنمای من در این زمینه بود که باید از او تشکر کنم. باید یاد کنم از آقای مجتبی پیری که پشتیبانی او در کارنامه هنری من تأثیر بسزایی داشته است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>