سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۲:۳۲ ب.ظ چاپ مطلب

کاش دلال بودم نه بازیگر/ بازی ۳۰ عروسک در سریال «چراغ خانه»

rozita-ghaffari

رزیتا غفاری معتقد است این روزها زندگی هنرمندان برای کسی مهم نیست چون هنر دیگر خریدار ندارد.

رزیتا غفاری معتقد است این روزها زندگی هنرمندان برای کسی مهم نیست چون هنر دیگر خریدار ندارد.

غفاری به سوره سینما گفت: این روزها باید هم از طیف وسیع بازیگران بی خبر باشید چون اصلا کاری تولید نمی‌شود که پیشنهادی وجود داشته باشد. اگر هم گاهی پیشنهادی باشد یا دستمزدها پایین است یا کیفیت کار در حدی است که ترجیح می‌دهیم کار نکنیم. به همین خاطر تصمیم گرفتیم خودمان دست به کار شویم و با طی کردن مراحل بوروکراسی یک سریال تولید کنیم و امیدوارم هرچه سریعتر وارد مراحل اجرایی شویم. این مجموعه به تهیه کنندگی عباس صالحی کاری ترکیبی است که با حضور بازیگران و ۳۰ شخصیت عروسکی شکل می گیرد.

وی افزود: این مجموعه «چراغ خانه» نام دارد. مشابه این کار تا الان انجام نشده و انگیزه ساخت این اثر در تعامل با عباس صالحی بوجود آمد. او از طراحان گریم است که در زمینه عروسک‌سازی هم فعالیت دارد. وقتی نمونه ای از کار را به شبکه دو ارائه کردیم مورد استقبال قرار گرفت و بنا شد کار به تولید برسد. طراحی و ساخت عروسک ها درحال انجام است و ضمن این کار به عنوان یکی از بازیگران هم در مجموعه حضور دارم. برای صدای عروسک‌ها قصد داریم از بهترین‌های عرصه دوبله استفاده کنیم.

غفاری گفت: مردم وقتی مرا می بینند می‌پرسند چرا کم کار شده ام. این مساله تنها به من برنمی‌گردد طیف وسیعی از هنرمندان و بازیگران مدت هاست کم کار یا بیکار شده اند و این وضعیت آزار دهنده است. یک بازیگر سال‌ها زحمت می‌کشد بتواند توانایی هایش را اثبات کند، کم کم در دل مردم جایی باز می‌کند اما به یکباره او را رها می کنند. این روزها کار دست عده ای است که با روابط خود قدرت فعالیت دارند و حاضرند حتی با دستمزدهای پایین بازی کنند. من خیلی دید مثبتی به بهبود اوضاع ندارم. گاهی می‌گویم کاش یک دلال آهن بودم تا بازیگر. این روزها زندگی هنرمندان برای کسی مهم نیست. چون هنر خریداری ندارد.

رزیتا غفاری در فیلم‌های «شوکران»، «پشت پرده مه» و مجموعه‌های «در قلب من»، «در پناه تو»، «زندگی زیبا» و … بازی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>