سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ بهمن ۱۳۹۳ در ۸:۱۱ ق.ظ چاپ مطلب

نقش خوب ارزش منتظر ماندن دارد

sharareh-rokham

شراره رخام قصد دارد سال آینده هشتمین فیلم خود را در مقام تهیه کننده برای شبکه نمایش خانگی تولید کند.

شراره رخام قصد دارد سال آینده هشتمین فیلم خود را در مقام تهیه کننده برای شبکه نمایش خانگی تولید کند.

رخام که سال‌هاست به عنوان تهیه کننده در شبکه نمایش خانگی حضور دارد درباره تازه‌ترین فعالیت های خود به سوره سینما گفت: فیلم «گلناز» این روزها در مراحل پس از تولید به سر می برد. تدوین به تازگی تمام شده و به زودی آهنگسازی آغاز می‌شود. سناریوی دیگری هم آماده تولید دارم که فعلا مراحل اولیه پیش تولید را آغاز کردیم اما بنا به شرایط موجود قصد دارم اوایل سال آینده با بهتر شدن آب و هوا کار را کلید بزنم.

وی افزود: «گلناز» هفتمین کار تهیه کنندگی من در شبکه نمایش خانگی بود. امیدوارم کار هشتم را هم اوایل سال آینده کلید بزنم. البته من تعصب زیادی روی بازیگر بودنم دارم و در سال‌هایی که به عنوان تهیه کننده فعالیت کردم سعی داشتم درکنارش بازیگری را ادامه دهم . بسیاری مواقع وقتی پیشنهاد تهیه فیلمی به من می شود مخالفت می کنم چون تنها به صرف اینکه کار در شبکه نمایش خانگی پخش شود فیلم نمی‌سازم. من در انتخابم حساسیت‌ها و خط قرمزهایی دارم و باید بتوانم روی صفر تا صد کار نظارت داشته باشم.

رخام گفت: هنوز فرصت را برای تهیه کنندگی سینما مناسب نمی دانم چون سینما ریسک خاص خودش را دارد و سرمایه ای چندبرابر آنچه در تولید فیلم ویدئورسانه لازم است می طلبد. از آنجا که سرمایه گذار همه کارهایم تا الان خودم بودم و بعد از این هم به همین منوال خواهد بود، به نظرم صرف هزینه در شرایط فعلی سینما به هیج عنوان توجیه اقتصادی ندارد ولی در شبکه نمایش خانگی قواعدی وجود دارد که کار تهیه و تولید منطقی تر به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: کم کاری من در سینما و تلویزیون به عنوان بازیگر بیشتر به خاطر فیلمنامه هایی است که هیچ کدام تمایلی در من برای قبول نقش ایجاد نمی کنند. به هر حال در سال های فعالیت هر کس ممکن است در انتخاب نقش دچار اشتباهاتی شود و من هم از این قاعده مستثنی نبودم اما دیگر ترجیح می دهم در این زمینه گزیده تر عمل کنم و به صرف بازیگری، حضور در هر کاری را با هر شرایطی نپذیرم. البته مساله مافیا هم بی تاثیر نیست ولی در کل پیشنهاد نقش خوب ارزش انتظار کشیدن دارد.

رخام گفت: تلویزیون سال هاست به سمت تولید سریال های مناسبتی رفته است. کارهایی که ساخته می شود محدود است و در مقایسه با تعداد بالای بازیگرانی که وجود دارد تناسبی دیده نمی شود. ضمن اینکه اخیرا نابازیگرانی را می بینیم که در یک سریال نقش اول را ایفا می کنند بدون اینکه تجربه ای داشته باشند و ازین بابت برایشان افتخار هم محسوب می شود اما این مساله اجحاف است در حق کسانی که سال ها زحمت کشیدند تا توانایی شان را ثابت کنند.

وی افزود: از آنجا که این نابازیگران معمولا دستمزدی طلب نمی‌کنند حضورشان هم غیر منطقی نیست. با احترام برای تمام هنرمندانی که از دوستان خوب من هستند و جزو هنرمندان شریف و حرفه ای محسوب می‌شوند اما هستند معدود افرادی که بیشتر از بین دورهمی‌های خصوصی انتخاب می شوند تا جامعه هنری. تهیه‌کننده نماهایی هم هستند که به این نوع انتخاب بیشتر دامن می‌زنند. امیدوارم این مساله توسط مسئولانی که در راس امور هستند رسیدگی شود وبرای حضور بازیگران جدید نظارتی در نظر بگیرند.

این بازیگر که در زمره هنرمندان علاقمند به ادبیات به شمار می‌رود دراین باره گفت: گاهی در زمینه شعر و ترانه تجربه‌هایی می‌کنم، اما تصمیم گرفته‌ام تا زمانی که فرصت چاپ و انتشارشان فراهم نشده در صفحات مجازی دیگر مطلبی منتشر نکنم. متاسفانه سرقت ادبی در دنیای مجازی به حدی است که متن را بدون ذکر منبع و حتی گاهی با نام خودشان منتشر می‌کنند. دوستانی که با نوشته های من آشنا هستند کار را قابل قبول دانستند امیدوارم فرصتی داشته باشم و در جهت انتشارشان اقدام کنم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>