سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ بهمن ۱۳۹۳ در ۳:۰۳ ب.ظ چاپ مطلب

تحلیل منوچهر محمدی درباره نامه اخیر مقام معظم رهبری/ «دیده‌بان» باز هم گرای درست داد

mohamadi

منوچهر محمدی تهیه کننده سینمای ایران درباره تحقق نامه مقام معظم رهبری در نامه‌ای به مدیریت فرهنگی کشور هشدار دارد.

منوچهر محمدی تهیه کننده سینمای ایران درباره تحقق نامه مقام معظم رهبری در نامه‌ای به مدیریت فرهنگی کشور هشدار دارد.
سوره سینما- فارس نوشت: منوچهر محمدی تهیه کننده با سابقه سینمای ایران درخصوص نگارش نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکایی نامه‌ای را منتشر کرد و در آن به اهمیت تحقق نامه رهبر اشاره کرد و تاکید داشت تحقق آن بردوش مدیریت فرهنگی است که بی توجه به دنبال اهداف دیگری می‌گردند.

متن نامه به شرح ذیل است:  نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب باز هم هوشمندانه نقطه‌ای را رصد کرد که همگان نسبت به آن یا در غفلت بودند و هستند یا در تغافل. این‌که امروزه بحران معنویت از جمله بحران‌های اصلی جوامع بشری است تردیدی نیست و این‌ که در جهان غرب عوارض این بحران عمیق‌تر و ریشه‌ای‌تر است اندک‌تردیدی نیست. جان‌های خسته از زندگی مادی‌گرایانه چه در صورت آمیخته با رفاه و ثروت و چه آغشته با فقر و فلاکت اکنون به نقطه‌ای رسیده است که این نسل خسته  و درمانده به هرچه که رنگ و بویی از ضدیت با این حیات مادی‌گرایانه داشته باشد چنگ می زند و کار تا بدان‌جا پیش می رود که جهل و خرافه نیز اگر به لعاب معنویت تزئین شود می‌توان از آن دامی ساخت برای ارواح سرگردان تا بدان حد که جوان غربی خسته از یکنواختی زندگی در اوج رفاه و آسایش مادی را جذب فرقه‌هایی همچون داعش و جریانات تکفیری و طالبن نماید.

این موضع پدرانه و مشفقانه همچون مواردی دیگر که ایشان واضع و شارح آن بودند دیده‌بانی و اعلام گرایی درست از وضع فرهنگی و معنوی جهان امروز است. تهاجم فرهنگی ، سبک زندگی، دیپلماسی عمومی و اکنون زدودن غبار و تبری از آموزه‌های نادرستی که به نام اسلام مطرح می‌شود از موارد مهمی بوده که مقام رهبری مکرر بر آن تاکید داشته. تنها دریغی که کتمان نباید کرد، بیان این مهم است که پس از این دیده‌بانی و اعلام این گرای به‌هنگام آنانی که بار مهم مدیریت فرهنگی بر دوششان است بی‌توجه به دنبال اهداف دیگری می‌گردند و سر خویش به امور فرعیه ای گرم می‌کنند که فرصت‌ها از دست می رود همانگونه که مولا علی (ع) فرمودند: فرصت‎ها همچون ابرها در گذرند امیدوارم در کنار این فرصت و ظرفیت تازه‌ای که ایشان مطرح فرمودند باز هم به راحتی نگذریم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>