سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ بهمن ۱۳۹۳ در ۲:۰۹ ب.ظ چاپ مطلب

در حق «ناهید» اجحاف شد/ انتقاد کارگردان از جدول نمایش فیلم در جشنواره فجر

nahid-habib-3

آیدا پناهنده گفت: کاش برنامه‌ریزی برای اکران فیلم‌ها در برج میلاد به گونه‌ای بود که فرصت دیده شدن برای همه آثار برابر بود.

آیدا پناهنده گفت: کاش برنامه‌ریزی برای اکران فیلم‌ها در برج میلاد به گونه‌ای بود که فرصت دیده شدن برای همه آثار برابر بود.

پناهنده کارگردان فیلم «ناهید» که امسال اولین تجربه سینمایی خود را در اولین روز جشنواره فیلم فجر روی پرده می‌برد به سوره سینما گفت: در اجرای طرح «یک فیلم، یک سلام» هم ما برای روز اول انتخاب شده بودیم. بهتر بود دوستان در برنامه ریزی های شان دقت بیشتری می کردند و می‌گذاشتند طعم اولی بودن را همه بچشند. بیژن امکانیان تهیه کننده درباره زمان اکران فیلم با جشنواره صحبت کرد اما هیچ ترتیب اثری داده نشد و من اصلا از زمان اکران فیلمم در کاخ جشنواره راضی نیستم.

وی افزود: امیدوارم پشت این برنامه ریزی‌ها نیتی نبوده باشد. واقعا غم انگیز است که درکنار این اتفاق نمایش فیلم در سینماهای مردمی هم شرایط خوبی ندارد. همه فیلم های حاضر در جشنواره روزهای پنجشنبه و جمعه اکران دارند به جز فیلم «ناهید». در صورتی که معدود سینماگران قابل اعتنایی که فیلم را دیند نظری مثبت داشتند و فیلم را در حد یک اتفاق در سینما توصیف کردند. از نظر من امسال فیلم ما هم در طرح یک فیلم،یک سلام هم اکران در برج میلاد و نمایش عمومی فیلم را سوزاندند.

پناهنده گفت: روز اول هنوز تنور جشنواره داغ نیست و ما با توجه به اینکه بازیگران اصلی ما اهل گیلان هستند به تعلل در خاطر اطلاع رسانی با فرصت هماهنگی محدودی برای حضورشان در تهران مواجه شدیم. امیدوارم برای نشست خبری بتوانیم از حضورشان استفاده کنیم ضمن اینکه مدیر فیلمبرداری‌مان مرتضی قیدی این روزها سرپروژه ای دیگر است و احتمالا به خاطر نبود فرصت هماهنگی در جشنواره حضور ندارد. امسال در حق «ناهید» کمی جفا شد اما امیدوارم برای مخاطب راضی کننده باشد.

وی درباره نشست سینماگران با مخاطب در سینماهای مردمی که امسال برای اولین بار اجرا می‌شود افزود: به نظر طرح خوبی است و باعث می‌شود با افزایش تعامل فاصله بین مردم و سینماگران کم شود. مخاطب در این رو در رویی با عوامل فیلم و سینما احساس نزدیکی می‌کند و دیگر اهالی هنر را از فضایی جدا و دنایی متفاوت نمی‌بیند. البته با هزینه بالایی که امروزه تبلیغات دارد این بهترین فرصت است که عوامل فیلم بتوانند در ارتباط نزدیک با مردم فیلمشان را تبلیغ کنند.