سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ بهمن ۱۳۹۱ در ۱۰:۱۳ ق.ظ چاپ مطلب
رضایت از همکاری با حوزه هنری/

اقباشاوی: «تاج محل» واقعیت‌های پنهان را بازگو می‌کند

eghbashavi

بازیگر فیلم سینمایی «تاج محل» حمایت‌های حوزه هنری از این فیلم در فضایی صمیمانه و به دور از اعمال محدودیت را از دلایل موفقیت فیلم دانست.

بازیگر فیلم سینمایی «تاج محل» حمایت‌های حوزه هنری از این فیلم در فضایی صمیمانه و به دور از اعمال محدودیت را از دلایل موفقیت فیلم دانست.

عبدالجبار اقباشاوی بازیگر اصلی فیلم سینمایی «تاج محل» درباره حضورش در این فیلم گفت: قبل از این فیلم تجربه بازیگری نداشتم. در جریان نوشتن فیلمنامه بودم و قصه را می‌دانستم. وقتی صحبت از بازیگر اصلی این فیلم شد من چند تن از دوستانم را به او معرفی کردم ولی نهایتا دانش خواست که من بازی کنم.

اقباشاوی افزود: دانش اعتقاد داشت که شخصیت حسین به من نزدیک است و اصرار داشت من این شخصیت را بازی کنم. خودم هم تا حدودی با این شخصیت همذات‌پنداری می‌کردم. مشکلات همه جا هست و آبادان  از مشکلات اقتصادی به مراتب بیشتر در رنج است.

این بازیگر افزود: درست است که آبادان ساختمان‌های شیک و خیابان‌های تر و تمیز هم دارد ولی با توجه به کم‌توجهی‌ها بعد از جنگ به آبادان تأکید کارگردان بر نشان دادن محرومیت‌ها و مشکلات منطقی به نظر می‌رسد. یکی از رسالت‌های هنر متعهد و مردمی این است که واقعیت‌هایی که از نظرها پنهان شده است را بازگو کند. این بازنمایی یک نوع تلنگر برای مردم و مسئولین است.

وی ادامه داد: «تاج محل» به همه ما یادآوری می‌کند که هم از نظر عاطفی و هم معیشتی و اقتصادی در راستای برطرف کردن کاستی‌ها تلاش کنیم. بعد از انقلاب توجه به این امور و بر طرف کردن کاستی‌ها یکی از نکات مورد تأکید بوده است. فکر می‌کنم این فیلم واقعا به مردم آبادان نزدیک است و پیش‌بینی می‌کنم که مردم این فیلم را دوست داشته باشند.

اقباشاوی اضافه کرد: مردم آبادان قطعا از دیدن فیلمی که دور از سطحی‌نگری و نزدیک به آداب و رسوم و لهجه و زبان و فرهنگ آنهاست لذت خواهند برد. فیلم شعار نمی‌دهد و به مشکلات نگاه فرمالیستی ندارد. نمی‌توان از حمایت‌های بی‌دریغ حوزه هنری سخن نگفت. حوزه هنری در راستای فیلمنامه با حمایت کامل و بدون اعمال نظر، دست عوامل را باز می‌گذاشت که مسیر خودشان را به درستی طی کنند. از حوزه هنری برای حمایت‌هایش در تولید این اثر متشکرم.

وی گفت: استقبال مردم از فیلم سینمایی «تاج محل» در برج میلاد خیلی خوب بود و اکثر تماشاگران که ما را بعد از دیدن فیلم دیدند اظهار لطف و محبت داشتند. به ما تبریک می‌گفتند و اعتقاد داشتند فیلم از سطحی‌نگری دور است و مبتنی بر واقعیت است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>