سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ بهمن ۱۳۹۳ در ۹:۴۳ ق.ظ چاپ مطلب

‌حرف‌های ساره بیات درباره فیلم «محمد (ص)»/ مجیدی با اعتقادش این فیلم را ساخت

mohamad-s-1

بازیگر فیلم عظیم «محمد (ص)» تاکید کرد مجید مجیدی با اعتقاد و ایمان این پروژه را به فرجام رساند.

بازیگر فیلم عظیم «محمد (ص)» تاکید کرد مجید مجیدی با اعتقاد و ایمان این پروژه را به فرجام رساند.

ساره بیات که نقش حلیمه را در فیلم سینمایی «محمد (ص)» ساخته مجید مجیدی ایفا کرده در رابطه با حضورش در فیلم به سوره سینما گفت: تاثیر حضور حلیمه در دوران کودکی زندگی حضرت محمد (ص) آنقدر پررنگ است که به نظرم همان چند سکانس کوتاه برای بیان شخصیتش کفایت می‌کند. کاراکترهایی در زمان کودکی آن حضرت بودند شاید به خاطر پرداخت کمتر به این بخش از زندگی ایشان آنطور که باید در یادها نمانده‌اند. برای توصیف ذات بزرگوارانه این نازنین به نظر من بخش هایی که در فیلم خواهید دید حق مطلب را ادا می‌کند.

وی افزود: بسیار خوشحالم که مجید مجیدی و البته قبل از ایشان خداوند من را برای این نقش انتخاب کرد. حضور در این پروژه آنقدر شیرین بود که من به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کردم. هنوز خودم خروجی کار را ندیدم و قضاوتی درباره اثر ندارم، اما با تجربه ای که هنگام حضور سر صحنه داشتم می توانم بگویم آقای مجیدی انسانی بسیار وارسته و بزرگوار است که این فیلم را با اعتقاد و قلب و روحش جلوی دوربین برد. بیننده هنگام تماشا هر احساسی می‌تواند داشته باشد اما قطعا نمود عینی احساسات و ایمان کارگردان را نمی تواند نادیده بگیرد. آقای مجیدی این فیلم را با اعتقاد و احساسش ساخته است.

بیات در رابطه با شناخت خود از شخصیت حلیمه گفت: ارتباطی که بین من و این بانو سر صحنه برقرار شد بسیار حسی بود و این حس اصلا قابل توصیف نیست. فقط شما و بیننده را ارجاع می دهم به سکانس‌ها و پلان‌هایی که بازی کردم. شخصیت حلیمه در نظر من زنی بزرگوار است، از این لحاظ برای من خیلی سخت و دشوار بود که بتوانم تجلی بزرگمنشی ایشان را در بازی خود ارائه دهم. حلیمه در تاریخ زنی قابل احترام است و من تنها با کمک خداوند سعی کردم بتوانم در قالب این نقش آنچه در شان ایشان بود را به تصویر بیاورم. امیدوارم تماشگر هم این حس احترام و تلاش برای دیده شدن این بانوی گرانقدر را ببیند.

mohamad-s-2

وی گفت: فضایی که آقای مجیدی ساخته بود این فرصت را در اختیار ما گذاشت تا بهتر به حال و هوای آن دوران برویم. علاوه بر وجه تاریخی قرار گرفتن در فضایی عرفانی و معنوی و لمس احساسی از این دست تجربه فوق العاده ای بود که در اختیار من گذاشته شد. حس جالبی که من در این پروژه برای اولین بار داشتم فضای عمیق عرفان در زندگی روزمره بود. حلیمه خود مادر چند فرزند بود و در عین حال دایگی حضرت محمد (ص) را هم به عهده داشت. نوع ارتباط او با کودکان البته در فضایی که فیلمنامه و کارگردانی بوجود آورده بود بسیار تاثیر گذار بود.

بازیگر فیلم «جدایی نادر از سیمین» ادامه داد: تنها چیزی که در این لحظه آرزو دارم اینکه امیدوارم خدا بعد از اینکه من را برای نقش حلیمه انتخاب کرد و قدرتی به من داد تا در این کار حضور داشته باشم قدر نعمت را دانسته و توانسته باشم حق مطلب را در بازیگری ام آنطور که باید ادا کنم. هنوز توفیق سفر حج برایم مهیا نشده است اما بعد از این کار بیش از پیش آرزو دارم این موهبت نصیبم شود. همکاری با تک تک عواملی که در این فیلم حضور داشتند لذت بخش بود. به خصوص همکاری با آقای مجیدی درخشان بود. ایشان اصلا اجازه نداد سختی هایی که معمولا در کارهای تاریخی می‌بینیم بر ما غلبه کند. طی روند فیلمبرداری همه چیز در خدمت بازیگر بود. امیدوارم لطف و اعتمادی که به من شد را با بازی خوبم جبران کرده باشم .

ساره بیات در فیلم‌های سینمایی «خداحافظی طولانی»، «ناهید»، «ساکن طبقه وسط» و … بازی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>