سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۰:۱۸ ب.ظ چاپ مطلب

پنجشنبه شلوغ برج میلاد/ استقبال از «رخ دیوانه»

rokh-fajr5

امروز پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه سینمای رسانه روزی شلوغ را پشت سر گذاشت.

امروز پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه سینمای رسانه روزی شلوغ را پشت سر گذاشت.

سوره سینما- امروز نمایش فیلم‌ها در برج میلاد با «رخ دیوانه» ساخته ابوالحسن داوودی آغاز شد. عوامل این فیلم هم به سنت برج میلاد قبل از نمایش فیلم روی سن آمدند و داوودی کارگردان از همکارانش در این فیلم یاد کرد. از جمله از بیژن امکانیان و محمدرضا گوهری که روی سن نرفته بودند.

فیلم تازه داوودی فیلمی جذاب و اجتماعی است که با نگاه به سلیقه روز جامعه ساخته شده و تا انتها تماشاگر را نگه می‌دارد. پس از این فیلم مستند سینمایی «کربل جغرافیای یک تاریخ» روی پرده رفت. نمایش این مستند متفاوت که تجربه‌ای تازه در ژانر کارهای مستند است، مورد توجه قرار گرفت.

فیلم‌های سانس سوم و چهارم امروز، اما ناامید کننده بودند. «دو» ساخته سهیلا گلستانی خسته کننده و غیرجذاب بود. «بهمن» ساخته مرتضی فرشباف هم فاقد قصه، ریتم و نقطه اوج و فرود بود. زمان نمایش این دو فیلم تعداد زیادی از حاضران در سالن، سینما را ترک کردند و ترجیح دادند بیرون از سالن اصلی برج میلاد، وقت بگذرانند.

«اعترافات ذهن خطرناک من» ساخته هومن سیدی هم امروز روی پرده رفت. سیدی به جای همه اعضای گروهش روی سن رفت و فیلمش را به حسین جعفریان و محمود کلاری دو فیلمبردار باسابقه سینمای ایران تقدیم کرد. این فیلم هم انتظارهایی که از سیدی وجود داشت، برآورده نکرد.

امروز ابراهیم حاتمی‌کیا، مهدی کرم‍پور، نوید محمودی، جمشید محمودی، محسن کیایی، مصطفی کیایی، بهرام توکلی، علی مصفا، مهتاب کرامتی، کاوه سجادی حسینی، نوید محمدزاده و … دربرج میلاد فیلم‌های روی پرده را دیدند.