سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ بهمن ۱۳۹۳ در ۷:۰۱ ب.ظ چاپ مطلب

باید از الفت جدا می‌شدم/ دفاع مریلا زارعی از «ماهی سیاه کوچولو»

neshast-mahi-siah

مریلا زارعی تاکید کرد باید از تاثیر نقش الفت برای بازی در فیلم «ماهی سیاه کوچولو» فاصله می‌گرفته است.

 مریلا زارعی تاکید کرد باید از تاثیر نقش الفت برای بازی در فیلم «ماهی سیاه کوچولو» فاصله می‌گرفته است.

سوره سینما- مجید اسماعیلی کارگردان فیلم «ماهی سیاه کوچولو» در ابتدای نشست خبری فیلم با اشاره به اینکه این طرح از سوی آقای طالبی و شفیعی ارائه شد گفت: این طرح را خواندم و مدتی روی آن کار کردیم و نهایتاً توانستیم آن را با گروه خوبی بسازیم.

محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده این فیلم نیز گفت: حادثه آمل برای ما مهم بود چرا که درباره آن کاری ساخته نشده بود و آقای طالب‌آبادی برای آن دو سال کار کرده بودند که به شخصیت شهرزاد رسید که همان «ماهی سیاه کوچولو» بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست خبری با بیان اینکه سرمایه ساخته این فیلم توسط شرکت وصف صبا تأمین شده است تأکید کرد: در این ژانر برخی دستگاه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و فیلم ما و محتوای آن مورد مشترک ما و آن دستگاه‌ها است اما روش بیان ما فرق داشت و آن دستگاه‌ها کمکی در این باره نکردند و ما مصمم شدیم که این فیلم را بسازیم و می‌دانستیم فیلم را بر اساس اقتصاد فیلم باید بسازیم و انشاءالله اقتصاد فیلم به ما کمک خواهد کرد.

neshast mahi (2)

مریلا زارعی نیز که بازی در نقش «شهرزاد‌»‌ را در این فیلم بر عهده داشت در این نشست خبری با بیان اینکه «ماهی سیاه کوچولو» بازی بسیار سختی بود گفت: بعد از حضور در فیلم «شیار ۱۴۳» و «چ» و اتفاقات آن و مهری که از مخاطبان گرفتم شفاف بود که امسال باید نقشی را بازی می‌کردم که ۱۸۰ درجه در برابر «الفت» باشد و دلیل آن چالش بازیگری برای من بود.من باید از «الفت» جدا می‌شدم که به آن نقش الصاق نشوم  که مبادا از آن سوءاستفاده شود.

این بازیگر سینما تأکید کرد: به احترام نقش «الفت» این نقطه‌گذاری را کردم که نقش بعدی‌ام مادرانه و زنانه نباشد و این عملاً پذیرش بیکاری بود تا نهایتاً از سوی آقای طالب‌آبادی با من تماس گرفته شد و برای اولین بار از ناحیه فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده وارد فیلمی شدم که تجربه جدیدی بود.

وی با بیان اینکه نقش «شهرزاد» آنچه بود که می‌خواستم افزود: برای این نقش «شهرزاد» را قبول کردم که برهه زمانی خاصی از تاریخ کشورم را نشان می‌داد که من با آن آشنا نبودم.

مریلا زارعی ادامه داد: معتقدم باید نقش‌هایی برای زنان نوشته شود که جسورانه‌تر باشد و باید فیلمنامه‌نویسان و دست‌اندرکاران برای اینکه سالیان سال روی پرده قابل تأمل باشیم برای زنان نقش‌های بهتری بنویسند.

neshast mahi (5)

مریلا زارعی در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا برخی فشارها باعث دور شدنم از نقش «الفت» شده یا نه؟ گفت: علیرغم تحلیل‌های احتمالی که ممکن است داشته باشید بازی در نقش «الفت» دلیل بر این نمی‌شود که در این قالب بمانم.

وی با بیان اینکه الفت واقعی اسطوره کشور ما است نه نقشی که بازی کردم افزود: به خاطر احترام به این نقش از آن دور شدم و نظرات جریانات مختلف برای من مهم نیست.

زارعی با دفاع از تمام فیلم‌هایی که در طول ۲۰ سال گذشته بازی کرده، تصریح کرد: الفت اتفاق جدیدی در من نبوده است و برای همه فیلم‌هایی که بازی کردم انرژی گذاشتم و ارزش قائلم و بدانید که اگر در «الفت» بمانم ۱۰ سال دیگر ممکن است شما به من بخندید. لذا انتخاب نقش «شهرزاد» آگاهانه بود و خوشحالم که در این نقش بازی کردم.

مصطفی زمانی در سخنانی با بیان اینکه قرار نبود بعد فیلم «جامه‌دران» در فیلمی بازی کنم گفت: احساسم این بود که فیلم درستی است و معتقدم اگر منتقدان ضعفی دیدند به کارگردان نوپای این فیلم باید بگویند.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>