سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ بهمن ۱۳۹۳ در ۹:۰۶ ق.ظ چاپ مطلب

مردم بوشهر سینما را بخشی از زندگی خود می‌دانند

amir-dianat

مدیر سینما بهمن بوشهر مردم این منطقه را علاقمند به هنر سینما می‌داند.

مدیر سینما بهمن بوشهر مردم این منطقه را علاقمند به هنر سینما می‌داند.

سوره سینما- امیر دیانت مدیر امور سینمایی بوشهر معتقد است مردم این منطقه علاقه فراوانی به سینما و فیلم دیدن دارند و می‌دانند که تخریب سینما یا نبود آن، رنگ و نور را از زندگی‌شان می‌گیرد. او که سال‌ها است در حوزه هنری فعالیت می‌کند استقبال از فیلم‌های اکران ۹۳ را راضی‌کننده می‌داند.

فیلمسازان بسیاری در جنوب ایران رشد کرده‌اند. به نظر می‌رسد مردم این منطقه به فیلم دیدن و سینما علاقه فراوان دارند.

امیر دیانت: یکی از دغدغه‌های همیشگی مردم در بوشهر سینما رفتن و فیلم دیدن است. خوشبختانه در یکی دو سال اخیر و با دیجیتال شدن سینماها و استفاده از امکانات مشابه با شهرهای بزرگ مردم هنردوست این منطقه می توانند همزمان با این شهرها فیلم های روی پرده را ببینند.

سینما بهمن که متعلق به حوزه هنری است، تنها سینمای فعال این شهر است. سرنوشت سینماهای دیگر چه شده؟

سینما بهمن سه سالن دریا ۱۲۰صندلی ، ساحل ۸۴ صندلی و فانوس ۵۶۱ صندلی دارد. در این شهر دو سینمای دیگر متعلق به آموزش و پرورش و وزارت ارشاد وجود دارد که هر دو تعطیل هستند. جمعیت این شهر می‌تواند سینماهای بیشتری داشته باشد ولی فعلا این امکان وجود ندارد و بیشترین مخاطب را سینمای حوزه هنری دارد.

سینمای شما چه زمانی بازسازی شده؟ وضعیت ظاهری و سیستم صوتی و تصویری آن مطلوب و قابل توجه است.

این سینما سال ۱۳۴۲ ساخته شده و همواره یکی از سینماهای مهم بوشهر بوده است. این سینما سال ۸۵ کاملا بازسازی شده، کف، پرده، صندلی‌ها و … از آن زمان تا امروز سینما را خیلی خوب نگه داشته‌ایم. مردم هم سینما را خوب نگه می‌دارند، می دانند که داشتن سالن به نفع این شهر است و تخریب آن به ضرر همه است. بنابراین مشکلاتی که بعضی شهروندان برای سینماها به وجود می‌آورند در این شهر دیده نمی‌شود و خوشبختانه مردم در کنار ما برای حفظ سینما می‌کوشند.

سینما بهمن بوشهر جزو سینماهایی بود که پارسال به سیستم دیجیتال مجهز شد. این امتیاز به جذب مخاطب بیشتر کمک کرده؟

بله. فروش امسال و پارسال قابل مقایسه نیست. بخشی از این ماجرا به کیفیت فیلم ها برمی گردد که تماشاگر پسند بوده، بخشی به دیجیتال شدن سینماها برمی گردد. تمهیدی که باعث شده فیلم ها با سرعت بالا و با کیفیت تصویر و صوت مناسب اکران شوند. از این منظر دیجیتال شدن سینماها قدمی بزرگ برای رونق صنعت سینماداری بوده است. یکی از اتفاق‌های خوبی که افتاده مستقل شدن موسسه بهمن سبز است. آقای کاظمی و دوستانشان در این موسسه برنامه‌های مفید و طولانی مدت برای ارتقای کیفیت سینماداری در حوزه هنری دارند.

سینما بهمن در یک محیط تجاری و شلوغ شهر قرار دارد. این مانعی برای حضور خانواده‌ها در سینما نیست؟

محدوده‌ای که این سینما در آن قرار دارد اگرچه تجاری است اما رفت و آمد به آن سخت نیست. خانواده‌ها به راحتی می توانند به سینما بیایند، فضا برای پارک خودروها وجود دارد و دسترسی به سینما بهمن برای خانواده ها و جوان ها با مشکل همراه نیست.

پرفروش‌ترین فیلم سال ۹۳ سینما بهمن چه فیلمی بود؟

«معراجی‌ها» که نوروز اکران شد در یک ماه ۶۰ میلیون تومان در این سینما فروش داشت و با استقبال مخاطبان همراه شد. امسال کلا وضعیت سینما نسبت به سال‌های قبل بهتر بود و شاهد رونق سه سالن سینما بهمن بودیم. طبق آماری که داریم پارسال اگر در سالن فانوس در یک ماه ۷۰۰ نفر تماشاگر داشتیم، امسال در همان سالن و همان بازه زمانی ۷۰۰۰ نفر تماشاگر داشته ایم. این صعود آمار امیدوار کننده است و امیدوارم در سال ۹۴ هم ادامه یابد.

چند درصد از تماشاگران سینما بهمن از طریق اینترنت بلیت تهیه می‌کنند؟

روش‌های تازه و مدرن کم کم در زندگی مردم جای باز می کنند. بخشی از مخاطبان به ویژه جوان‌ها از طریق اینترنت بلیت تهیه می کنند اما بخش عمده ای از مخاطبان با حضور در سینما بلیت می خرند. ما از امکانات سینماکارت هم استفاده می کنیم. با معرفی و تبلیغ بیشتر درباره این خدمات امکان استفاده از آن بیشتر می‌شود.

برنامه‌ای برای تعمیر و بازسازی سینما دارید؟

سقف سینما مشکل دارد. با آقای کاظمی در این باره مذاکره کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم به این وضعیت سامان بدهیم. همچنین پرده سالن ۲ و ۳ نیاز به تعویض دارد. بهتر است از پرده ۲۴ متری استفاده کنیم تا مخاطب تصویر را با کیفیت و در ابعاد بهتری ببیند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>