سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ بهمن ۱۳۹۳ در ۸:۳۵ ب.ظ چاپ مطلب
نشست رسانه‌ای 33/

کریمی: خیلی‌ها من را در لیست کارگردان قرار نمی‌دهند

neshast-shifte-shab

نیکی کریمی گفت: ۱۰ سال است که کارگردانی می کنم اما فیلمسازی من را جدی نمی‌گیرند.

نیکی کریمی گفت: ۱۰ سال است که کارگردانی می کنم اما فیلمسازی من را جدی نمی‌گیرند.

سوره سینما – فارس نوشت :نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «شیفت شب» به کارگردانی نیکی کریمی بعد از نمایش این فیلم در کاخ جشنواره برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در این نشست خبری که اجرای آن را شاهین امین برعهده داشت، نیکی کریمی، لیلا زارع، محمدرضا فروتن و امیرحسین آرمان حضور داشتند.

در ابتدای این نشست نیکی کریمی کارگردان «شیفت شب» درباره سوژه چهارمین ساخته سینمایی‌اش گفت: مهر ماه سال گذشته در پی سوژه‌ای برای فیلم بعدی بودم تا اینکه با طرح محمود آیدن برخورد کردم.

neshast shifte shab (21)وی ادامه داد: فیلمنامه این طرح را در مدت زمان یک ماهه نوشتم، مراحل پروانه ساخت انجام شد و شهریور ماه ۹۳ آن را بازنویسی کردم. به موازات طی شدن مراحل پیش تولید به دنبال بودجه بودیم و در نهایت مهرماه امسال «شیفت شب» را کلید زده و در ۴۵ جلسه فیلمبرداری کردیم.

بازیگر فیلم سینمایی «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» در واکنش به این سوال که چرا در فیلم شعارزدگی بیش از اندازه دیده می‌شود اذعان داشت: به هیچ عنوان در «شیفت شب» شعارزدگی دیده نمی‌شود. این فیلم مسایل جامعه را در زمان بحران‌ها و مشکلات ناشی از تحریم های اقتصادی نشان می دهد. در این فیلم تاثیری که جامعه بر کانون خانواده می گذارد برایم مهم بود و می خواستم آنرا نشان دهم.

کریمی افزود: بازی بازیگران در «شیفت شب» نه تنها گل درشت نیست بلکه کاملا زیر پوستی است. در فیلم من، شخصیت زن محترم، فداکار و مسئول است. «شیفت شب» درباره یک زن ایرانی است که خود را در کانون خانواده نشان می‌دهد.

این کارگردان اظهار کرد: مخاطبان ما فیلم هایی را می پسندد که شبیه به خیانت‌های موجود در جامعه است اما من ترجیح می دهم در مورد درد جامعه صحبت کنم و فیلم بسازم.

کارگردان فیلم سینمایی «سوت پایان» با اشاره به ۲۵ سال فعالیت‌ هنری خود بیان کرد: ۱۰ سال است که کارگردانی می کنم اما فیلمسازی من را جدی نمی‌گیرند و این موضوع باعث شده خیلی‌ها گمان کنند من فیلم اولی هستم. چرا نباید من را در لیست کارگردان ها قرار دهند.

neshast shifte shab (20)محمدرضا فروتن بازیگر فیلم “شیفت شب” با اشاره به دلایل کمرنگ شدن نقش هایش در سالهای اخیر گفت: فیلم هایی را هم که در سالهای اخیر بازی کرده ام دوست دارم. فیلم هایی مثل عیار ۱۴، کنعان، تجریش ناتمام، دیگری و … همه فیلم های دوست داشتنی برای من بوده اند.

بازیگر نقش “فرهاد” در فیلم “شیفت شب” افزود: واقعیت این است که اولویت من در این سال ها عوض شده و مشغول ادامه تحصیل در رشته روانشناسی بالینی هستم. علاوه بر این، فضای موسیقی را هم تجربه می کنم که برایم بسیار لذت بخش است. بزودی آلبومم راهی بازار خواهد شد و امیدوارم مورد توجه مردم قرار گیرد.

فروتن با اشاره به تاثیرات متقابل حرفه بازیگری و رشته تحصیلی اش اظهار کرد: رشته تحصیلی ام همه جوانب زندگی ام را تحت تاثیر قرار داده و یکی از این تاثیرات هم طبیعتا روی بازیگری من بوده است. در مورد تحلیل روانشناختی شخصیتها و نقشهایی که بر عهده می گیرم رشته تحصیلی ام توانسته به من کمک کند.

وی افزود: البته سینما برای من همیشه جایگاه خاص خودش را دارد و دستاوردهایی از سینما دارم که هیچوقت حاضر نیستم آن را با چیزی عوض کنم.

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از هفدهمین جشنواره فیلم فجر در پایان، ضمن ابراز امیدواری به شرایط اخیر سینمای ایران، خاطرنشان کرد: خیلی خوشحالم از اینکه فضا باز شده و جوانان می توانند حرفها، مسائل و نیازهای نسل امروز را بررسی کنند و در موردش فیلم بسازند. حضور کارگردانان جوان در جشنواره امسال نشان دهنده جدیت و پشتکار آنها برای باز کردن جای خود در صنعت سینمای ایران و البته اتفاق خوشایند و امیدوارکننده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>