سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ بهمن ۱۳۹۳ در ۸:۰۵ ق.ظ چاپ مطلب

همکاری با یدالله صمدی در «پدر آن دیگری» بهترین تجربه من در چند سال اخیر بود

soraya-ghasemi

ثریا قاسمی حضور در «پدر آن دیگری» را یکی از بهترین تجربه سینمایی سال‌های اخیر خود دانست.

ثریا قاسمی حضور در «پدر آن دیگری» را یکی از بهترین تجربه سینمایی سال‌های اخیر خود دانست.

قاسمی به سوره سینما گفت: امسال با فیلم «پدر آن دیگری» در جشنواره فیلم فجر حضور دارم. این فیلم از یک رمان اقتباس شده و اگر کمتر پیش می‌آید که کارگردانان برای ساخت فیلمی به دنیای کتاب رجوع کنند، حتما سلیقه آنان به این سمت نبوده که البته جای بررسی دارد. فراموش نکنیم فیلمساز قبل از شروع کار خود باید قصه را بپسندد و اگر غیر از این باشد نمی تواند پروژه را شروع کند. خود من پیش می آید در هنگام خواندن کتابی به این موضوع فکر کنم که اگر این داستان تبدیل به فیلم شود چه اتفاق خوبی رخ می دهد. ممکن است همان کتاب را کارگردانی بخواند و چنین برداشتی نداشته باشد. هیچ اشکالی ندارد، مهم این است که فیلم خوب با قصه خوب در این سینما ساخته شود. در چند سال اخیر حضور خانم ها در عرصه نویسندگی هم پررنگ تر شده و من شخصا از این بابت خیلی خوشحالم.

وی افزود: همکاری با یدالله صمدی یک تعامل فوق العاده بود. من اصلا آدمی نیستم که با کسی تعارف داشته باشم یا بخواهم درباره چیزی بی جهت صحبت کنم. از ته دلم می‌گویم از همکاری با آقای صمدی خوشحالم. بعد از سال ها که در سینما هیچ کاری نداشتم با این فیلم دوباره برگشتم و از این موضوع احساس خوبی دارم. این اواخر قصه های خوبی به دستم نمی‌رسید. در اینجا این را هم اضافه می کنم که اینطور نیست که از قدرت زنان بازیگر پا به سن گذاشته کم شده باشد. اگر فیلمنامه های خوبی به ما پیشنهاد شود حتما می پذیریم. این فیلمنامه های ارزان قیمت را بهتر است به همان بازیگران ارزان قیمتی بسپارند که معلوم نیست بر چه اساس وارد عرصه شده اند و انرژی افرادی مثل من گرفته نشود.

این بازیگر با تجربه درباره حضور در فیلم سینمایی «پدر آن دیگری» توضیح داد: آقای صمدی برای گروه و به پروژه ای که مشغول به آن می شوند ارزش و احترام زیادی قائلند و این چیزی است که مرا دلگرم می کند، آن هم در این برهه از زندگی و روزگار که شاید دیگر فرصت همکاری دوباره با او یا کارگردانان خوب دیگر به دست نیاید. ما ضمانتی در مورد اینکه فیلم را همه بپسندند ارائه نمی دهیم اما شخصا از این همکاری راضی هستم و مردم را صمیمانه به تماشای آن دعوت می کنم. تا امروز با کارگردانانی مثل آقایان، لطیفی، فتحی، سلطانی، وحیدزاده و … کار کرده ام و ضن احترام به همه آنان اعلام می کنم کار با یدالله صمدی اصلا به گونه دیگری به دلم چسبید به طوری که بعد از پایان کار وقتی در سرویس به خانه بر می گشتم ابدا احساس خستگی نداشتم و این چیزی است که در هر پروژه ای نمی توان آن را تجربه کرد.

ثریا قاسمی امسال با فیلم «پدر آن دیگری» به جشنواره آمده اما این ساخته یدالله صمدی در بخش خارج از مسابقه به نمایش گذاشته شده است. این فیلم سینمایی در آخرین سانس روز شنبه ۱۸ بهمن‌ماه در کاخ جشنواره به نمایش درآمد و بسیار مورد استقبال تماشاگران واقع شد. هنگامه قاضیانی، حسین یاری، اکبر عبدی، مریم سعادت و … در این فیلم بازی کردند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>