سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۱:۴۶ ق.ظ چاپ مطلب

نگاهی به «ماهی سیاه کوچولو»/ ماهی بزرگ صید شده این فیلم، کارگردان است

mahi-siah1

فیلم سینمایی «ماهی سیاه کوچولو» فیلمی فراتر از تجربه اول یک فیلمساز است.

فیلم سینمایی «ماهی سیاه کوچولو» فیلمی فراتر از تجربه اول یک فیلمساز است.

سوره سینما – محسن جسور: «ماهی سیاه کوچولو» نخستین فیلم سینمایی مجید اسماعیلی است که پیش از این با چند فیلم تلویزیونی و جوایز دریافت شده شناخته می‌شد. روایت منطقی کارگردان در فیلم «ماهی سیاه کوچولو» و برخورد روایی کارگردان در نوع شکل و فرم کارگردانی این فیلم از بزرگترین ویژگی‌های فیلم «ماهی سیاه کوچولو» است. اگرچه نواقص فیلنامه سرعت کارگردان را در روایت در نقاطی از قصه دچار دست انداز می‌کند اما کارگردان توانسته است با منطق روایی درست و جسورانه خود از پستی و بلندی فیلم به سلامت عبور کند و نواقص فیلمنامه را با کارگردانی خوب خود جبران کند.

«ماهی سیاه کوچولو» قصه شکارچی مشهوری است که این بار برخلاف انتظار جبهه همفکران ایدئولوژیک خود برای جبهه فکری خود نمی‌جنگد و مسئله ای شخصی دارد که با مسئله ایدئولوژیک هم جبهه‌ای‌ها گره خورده است. مسئله‌ای به فراخور زمان و عصر خود، عاشقانه.

mahi-siah2در بستر طبیعت و میان آدم هایی اسلحه به دست که ترسی از شلیک کردن گلوله ندارند. فیلمبرداری روان فیلم با همه ویژگی‌های خوب یک قاب زیبایی شناسانه از دیگر ویژگی های فیلم ماهی سیاه کوچولو است که هم سو با کارگردانی، صحنه و بازی‌های منطقی و در خدمت قصه و فیلم، «ماهی سیاه کوچولو» را به فیلمی ویژه تبدیل کرده است. فیلم «ماهی سیاه کوچولو» به کارگردانی مجید اسماعیلی و به قلم علی طالب‌آبادی که گاهی در فیلم قدرت قلم خود را به فخر، به رخ می‌کشد فیلمی بیش از انتظار و توقع از یک فیلمساز جوان و فیلم اولی است. «ماهی سیاه کوچولو» در ابعاد پرده سینما است و به قواعد سینما بسیار وفادار است.