سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ بهمن ۱۳۹۳ در ۶:۲۳ ب.ظ چاپ مطلب

حجت‌الاسلام خاموشی: «مزار شریف» نظر مردم را جلب کرده است

khamooshi-mazar

رییس سازمان تبلیغات اسلامی درباره فیلم «مزار شریف» و امکان اکران عمومی مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» سخن گفت.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی درباره فیلم «مزار شریف»، امکان اکران عمومی مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» و ساخت مستندهایی با محوریت هویت حسینی سخن گفت.

سوره سینما – مهر نوشت:حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی درباره اهمیت مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» ساخته داریوش یاری که محصول حوزه هنری است گفت: تولید مستند یکی از کارهای محوری حوزه هنری در سال های اخیر است و فیلم «کربلا جغرافیای یک تاریخ» محوری ترین این کارها در باب قیام امام حسین (ع) است.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که در جهان معاصر رخ می دهد ما را به این سمت سوق داده است که وقایع پیرامونی محرم، عاشورا و هویت حسینی را به هر طریقی زنده بداریم و این مستند به نوعی راه ورود سلسله کارها و تولیداتی است که امیدوارم در آینده شاهد باشیم و نمونه های دیگری از آن را بتوانیم به مردم عرضه کنیم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی درباره تمهیدات برای اکران عمومی این مستند به ویژه در سینماهای حوزه هنری تصریح کرد: نکته اساسی برای اکران عمومی مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» این است که باید استقبال مردمی نسبت به مستند وجود داشته باشد تا بتوانیم آن را در سبد مصرفی کالای فرهنگی مردم قرار دهیم و امیدوارم این استقبال باشد تا تدابیر لازم انجام شود و در این صورت بی تردید ما از ظرفیت های خود برای اکران استفاده خواهیم کرد.

وی درباره حمایت از انیمیشن «شاهزاده روم» که توسط گروهی از جوانان با موضوع مادر حضرت حجت (عج) ساخته شده و امکان کمک سازمان تبلیغات اسلامی برای پخش جهانی آن، عنوان کرد: بازار جهانی و تجاری سازی انیمشن ها موضوعی است که تخصص های لازم را می طلبد و به نظرم وزارت ارشاد بهتر می توانند این مسیر را تسهیل کنند اما به طور طبیعی تولیدات انیمیشن در جهان، بازار و مطالبه دارد و چنین محصولاتی ابتدا باید در کشورهای اسلامی به فروش رود و تلویزیون های همسو با انقلاب اسلامی باید در این حوزه کار کنند و سپس به نقاط دیگر جهان رود.

حجت الاسالم خاموشی اضافه کرد: حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی درصدد تجاری سازی محصولات خود است اما ما به تجربه و کمک هم نیاز داریم.

وی در پایان درباره اینکه آیا از فیلم های سی و سومین جشنواره فجر آثار هست که حوزه هنری برای پخش و اکران آن مایل باشد؟ گفت: در این باره باید بعد از اتمام جشنواره فیلم فجر و جمع بندی ها نظر داد. با این حال ما به طور طبیعی سعی داریم محصولاتی مناسب را تحویل جامعه دهیم. مجموعه ای که امسال حوزه هنری با نگاه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بیداری اسلامی روی آن کار می کند فیلم «مزار شریف» است که فیلم وزین و خوبی است و ما منتظر هستیم تا بعد از اکران عمومی نظر مردم را هم بدانیم. تاکنون آنچه که نقل شده نشان از استقبال مردم دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>