سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ بهمن ۱۳۹۳ در ۹:۴۴ ق.ظ چاپ مطلب

فیلم «محمد (ص)» شاعرانه‌ای باشکوه است/ ادای دین سینمای ایران

mohammad-s-momeni

رییس حوزه هنری فیلم «محمد (ص)» را اثری با شکوه از هنرمندان مسلمان ایران زمین برای خدمت به پیامبر اکرم (ص) توصیف کرد.

رییس حوزه هنری فیلم «محمد (ص)» را اثری با شکوه از هنرمندان مسلمان ایران زمین برای خدمت به پیامبر اکرم (ص) توصیف کرد.

سوره سینما- مهر نوشت: محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در تجلیل از سازندگان فیلم سینمایی «محمد رسول الله» گفت: به سینمای ایران تولید چنین فیلمی را تبریک عرض می‌کنم. هنرمندان مسلمان همیشه آرزومند این هستند که وقتی هنرشان به کمال رسید خدمت حضرت رسول اکرم (ص) ابراز محبت کنند و هنرشان را در ستایش و معرفی آن حضرت به کار گیرند که خوشبختانه این اتفاق در سینمای ایران رخ داد.

وی ادامه داد: سینمای ما خوشبختانه از این جهت در بهترین فرصت، با قدرت و با یک شکوه قابل تحسین این ادای دین را انجام داد. فیلم «محمدرسول الله» به نظر من نشان دهنده بلوغ، قدرت و توانایی سینمای ایران است که دارای استانداردهای جهانی است و در دنیا می تواند رتبه سینمای ایران را بالاتر ببرد.

رییس حوزه هنری با اشاره به عظمت تکنیکی فیلم سینمایی «محمد رسول الله» گفت: خوشبختانه فیلم با وجودی که با پروداکشن زیادی همراه است و دارای عظمت تکنیکی بالایی است، در عین حال فیلم بسیار لطیفی است و کارگردان این توفیق را داشته که این عناصر را با هم همراه کند. ما در این فیلم با جلوه های لطیف و شاعرانه در کنار صحنه های باشکوه مواجه هستیم و این امر به شناخت شخصیت پیامبر اکرم(ص) کمک بسیاری کرده و از سوی دیگر اثر را پر کشش کرده است. ما بیش از سه ساعت فیلمی را نگاه می کنیم که اصلا از دیدنش احساس خستگی نمی کنیم و همچنان آماده هستیم که باز هم ببینم.

مومنی شریف تصریح کرد: در این فیلم همه هنرها دست به دست هم دادند که اثر جذابی به مخاطب ارائه شود و در مرتبه نخست این مدیریت و قدرت کارگردان و فیلمنامه خوبی است که تهیه شده، ضمن اینکه در کنار همه اینها مشخص است انگیزه های زیادی در همه عوامل فیلم به ویژه در سازنده موسیقی و فلیمبردار وجود دارد که باعث شده هرکدام از صحنه ها خودشان تابلویی هنرمندانه باشند. همه اینها کمک می کند که ما در واقع با اثری روبه رو شویم که اگر چه در قصه ممکن است تکراری باشد اما گمان نکنیم که مشغول دیدن یک موضوع تکراری هستیم و این موضوع مهمی است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مقایسه این فیلم با فیلم معروف مصطفی عقاد درست است یا خیر ؟ توضیح داد: ما ناگزیر از مقایسه هستیم ولی بالاخره آن فیلم مربوط به چندین دهه گذشته است اما این فیلم متعلق به امروز است که با نگاهی تازه توسط یک کارگردان مسلمان ایرانی به مخاطب ارائه شده است و با آن فیلم تفاوت هایی دارد به ویژه همانظور که گفتم لطافت هایی در این فیلم وجود دارد که اینها کار را با فیلم مصطفی عقاد متفاوت کرده است به ویژه اینکه روایت فیلم هم در مقایسه با آن فیلم کاملا تفاوت دارد و فکر می کنم به هر حال فیلم امروز است.

رییس حوزه هنری با اشاره به نحوه همکاری حوزه هنری در اکران فیلم «محمدرسول الله» تصریح کرد: با کمال میل و افتخار وظیفه ماست در اکران هر چه بهتر فیلم همکاری جدی و پر رنگی داشته باشیم و به طور حتم اگر شرایط فراهم شود همکاران من در حوزه هنری این توفیق را خواهند داشت که همه امکانات را در اختیار نمایش فیلم قرار بدهند.