سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۱:۴۲ ق.ظ چاپ مطلب

تهیه فیلمی به سبک «رد کارپت»/ «فقط به خاطر تو» در مرحله بازنویسی فیلمنامه

ahmad-ahmadi

احمد احمدی قصد دارد فیلمی با فیلمنامه‌ای متفاوت اما به سبک «ردکارپت» تهیه کند و ماه رمضان سال آینده روی پرده ببرد.

احمد احمدی قصد دارد فیلمی با فیلمنامه‌ای متفاوت اما به سبک «ردکارپت» تهیه کند و ماه رمضان سال آینده روی پرده ببرد.

احمدی درباره آخرین فعالیت های خود به سوره سینما گفت: فیلمنامه «فقط به خاطر تو» در مرحله بازنویسی است و احتمالا از ماه آینده فیلمبرداری آغاز شود تا قبل از تعطیلات نوروز به پایان برسد. بعد از آن هم قصد دارم تهیه یکی از طرح هایی که احساس می کنم انسجام بیشتری برای تولید دارد و دارای ارزش های سینمایی است را به عهده بگیرم. این طرح با همکاری مشترک با یک نویسنده دیگر نوشته می‌شود یک کار اجتماعی است و مانند «رد کارپت» ساختار خاصی دارد که در سینمای ایران کمتر اتفاق افتاده است.

وی افزود: «رد کارپت» از نظر اجرا و نوع فیلمنامه کاملا غیر کلاسیک بود و بخش عمده جذابیت آن به خلاقیت عطاران برمی گشت که در عین حال تجربه ای نو برای همه عوامل را به همراه آورد. قطعا این نوع ساختار به روشی ویژه است و هرکسی از عهده اش بر نمی آید. برای فیلم بعدی هم سراغ کارگردانی خواهم رفت که با این شیوه بتواند کار کند. البته با شرایط فعلی سینما و میزان فروشی که از گیشه به دست می‌آید بازگشت سرمایه به یک معضل تبدیل شده قطعا باید برای پروژه های بعدی کاری جمع و جورتر ساخت.

احمدی گفت: قصه از نظر فضا و اتمسفر به سبک «رد کارپت» است اما از نظر فیلمنامه در حال و هوایی کاملا متفاوت به سر می برد، ولی به اقتضای روایت ممکن است سفری هم به خارج از کشور داشته باشیم. «فقط به خاطر تو» قبل از نوروز فیلمبرداری می‌شود و من اوایل بهار فرصت دارم. فیلمنامه را به مرحله اجرا درآورم تا اگر بتوایم طبق برنامه پیش برویم ماه رمضان کار را اکران کنیم همانطور که تجربه قبل نشان داد فیلم اگر خوب باشد در ماه کم رونق سینما با بلیت‌های نیم بها هم می‌تواند بالاترین فروش را داشته باشد.

وی درباره آثار جشنواره فیلم فجر گفت: همه فیلم های جشنواره را دیدم و به مدیران خسته نباشید می گویم. حضور پررنگ جوانان در عرصه های مختلف اتفاق مهم امسال بود به خصوص فیلم اولی هایی که با پرداختن به موضوعات اجتماعی دغدغه های جامعه را مطرح کرده‌اند. در یک جمع بندی باید گفت سال آینده فیلم هایی آبرومندی روی پرده خواهیم داشت که مخاطب را به سالن های سینما دعوت می‌کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>