سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ بهمن ۱۳۹۳ در ۹:۱۴ ق.ظ چاپ مطلب

سال ۹۴، سال آشتی مردم با سینماست/ خودمان حاشیه می‌سازیم

bita-mansoori

بیتا منصوری گفت: بخش عمده ای از حاشیه‌های سینما را خودمان می‌سازیم و با رفتار درست می‌توانیم تا حد ممکن حواشی را کم کنیم.

بیتا منصوری گفت: بخش عمده ای از حاشیه‌های سینما را خودمان می‌سازیم و با رفتار درست می‌توانیم تا حد ممکن حواشی را کم کنیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «رخ دیوانه» که امسال توانست در جشنواره فیلم فجر نگاه مردم و داوران را به خود جلب کند درباره اکران فیلمش کنار آثاری چون «عصر یخبندان» و «رخ دیوانه» در ایام نوروز به سوره سینما گفت: دوستان برنامه ریز باید تصمیم بگیرند چه فیلم هایی برای نوروز مناسب تر است. امسال ایام فاطمیه با تعطیلات عید مقارن شده است، بر اساس سیاست های مرسوم آثاری انتخاب می شوند که تا حدی از فضای شاد دور باشند. امسال فیلم‌های خوب بسیاری در جشنواره به نمایش درآمدند و مورد پسند مردم قرار گرفتند. نمایش عمومی این آثار درسال آینده را به فال نیک می‌گیریم و امیدوارم بهانه ای باشد برای آشتی مردم با سینما و آرزو می کنم همه فیلم هایی که توانستند در ۱۰ روز نظر مردم را جلب کنند در گیشه هم موفق باشند.

منصوری درباره کم و کیف آثار جشنواره فیلم فجر گفت: امسال به خاطر حضور در سینماهای مردمی موفق به دیدن همه آثار نشدم اما خوشبختانه فیلم هایی که دیدم را دوست داشتم و به نظرم هیات انتخاب امسال کار سختی داشت و با تعاریفی که قبل از آغاز این مهم داشت سطح توقع همه را بالا برد. البته در این بین بودند فیلم هایی که در حد بقیه آثار نتوانستند خوب ظاهر شوند در مجموع جشنواره ای خوب و بی‌حاشیه داشتیم. اگر چه وقتی مساله ای حاشیه ساز مطرح می شود هم ایراد از خودمان است. مثلا زمانی که فیلم با مخاطب ارتباط برقرار نمی کند سعی در تخریب جو عمومی داریم و درصدد توجیه آن هستیم. ممکن است از اکران بد موقع فیلم و … گلایه کنیم. این نوع برخورد باعث حاشیه می‌شود.

rokhe-divane

وی افزود: اگر از این رفتارها بپرهیزیم حواشی را تا حد ممکن کم خواهد شد. باید بپذیریم جشنواره فقط برای فیلم ما نیست، جشنواره محلی است برای رقابت سازنده که بتواند مخاطب خودش، اثر مود علاقه‌اش را برای نمایش عمومی بشناسد و پیدا کند. من در سال هایی که فیلمی روی پرده نداشتم دست از تلاش نکشیده بودم و در تلاش بودم تا «رخ دیوانه» را به سرانجام برسانم، اما مسئولان پیشین می گفتند اول باید تکلیف «زادبوم» مشخص شود. به هر حال همانطور که می‌گویند: «عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد.» اگر ما در دوره قبلی می‌خواستیم با اصرار «رخ دیوانه» را اکران کنیم قطعا چنین واکنشی در انتظار فیلم نبود. خوشحالم بعد از سال‌ها صبر و انتظار همه چیز همانطور که مد نظر کارگردان بود پیش رفت. همه فیلمسازان و عوامل برای کارشان زحمت می‌کشند امیدوارم نتیجه تلاششان را در گیشه ببینند.

«رخ دیوانه» با بازی صابر ابر، طناز طباطبایی، نازنین بیاتی، ساعد سهیلی، امیر جدیدی و … یکی از گزینه‌های اکران نوروز ۹۴ است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>