سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ بهمن ۱۳۹۳ در ۹:۲۶ ق.ظ چاپ مطلب

«عصر یخبندان» و «رخ دیوانه» به شکل عجیبی شبیه هم هستند

asr-rokh

یک نویسنده و کارگردان شباهت مضمونی و ساختاری دو فیلم پر سر و صدای جشنواره را جالب توجه توصیف کرد.

یک نویسنده و کارگردان شباهت مضمونی و ساختاری دو فیلم پر سر و صدای جشنواره را جالب توجه توصیف کرد.

مهرداد فرید در پاسخ به این سوال که امسال کدام یک از فیلم های جشنواره را پسندیده توضیح داد: من تنها شش، هفت فیلم را تماشا کردم و از میان آنها «رخ دیوانه» و «عصر یخبندان» بیشتر توجهم را جلب کرد. هر دوی این فیلم ها در درون مایه، پرداخت و قصه گویی به خوبی عمل کرده بودند و شباهتی در آنها به چشم می‌خورد که برای من جالب است. گویی که هر دو در الهام گرفتن به یک منبع واحد رجوع داشته اند.

فرید درباره فعالیت های خود به سوره سینما گفت: همچنان در صدد تأمین بودجه برای ساخت فیلم سینمایی «کوروش زنده است» هستیم. تا کنون موفقیتی به دست نیاورده ایم اما برنامه من برای سال ۹۴ تولید این فیلم است و برای آن تلاش خواهم کرد. این روزها مشغول ساخت تیزر و فیلم های مستند صنعتی و … هستم اما در کنار آن، از بطن سینما نیز دور نبوده ام و فیلمنامه هایی را به نگارش در آوردم که البته مهم ترین آنها هنوز همان فیلمنامه «کورش زنده است» به حساب می آید.

وی افزود: معمولا تأکید من این است که فیلمنامه هایم را خودم تهیه کنندگی و کارگردانی کنم چون دلم می خواهد دقیقا آنچه در ذهن من بوده منعکس شود و اگر کار را به فرد دیگری بسپارم، قطعا سلائق و نگاه‌های دیگری به آن اضافه می شود که شاید باب طبع من نباشد.

این نویسنده و کارگردان درباره اینکه چه عواملی باعث می‌شود وی از یک فیلم با عنوان یک اثر خوب یاد کند، گفت: قصه‌گویی معیار بسیار مهمی است و این همان چیزی است که سینمای ایران به آن نیاز دارد. در شرایط امروز برای نگه داشتن مخاطب روی صندلی سالن سینما باید وجه روایی آثار را پررنگ کرد. فیلم های تجربی و هنری که کمتر در این دایره توصیف قرار می‌گیرند مخاطب خاص خود را دارند و می توانند در گروه هنر و تجربه اکران شوند.

مهرداد فرید کارگردانی فیلم‌های «بیتابی بی تا»، «همخانه»، « آرامش در میان مردگان» و … را بر عهده داشته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>