سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ بهمن ۱۳۹۳ در ۸:۳۵ ق.ظ چاپ مطلب

جوانگرایی دروغ محض است/ «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» بهترین فیلم جشنواره فجر

4shanbe-19-ordibehesht

از نظر خسرو معصومی «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» بهترین فیلم سی و سومین جشنواره فجر است.

از نظر خسرو معصومی «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» بهترین فیلم سی و سومین جشنواره فجر است.

خسرو معصومی در رابطه با سطح کیفی فیلم های حاضر در جشنواره فیلم فجر به سوره سینما گفت: از نظر من شیوه انتخاب درست نبود،همه فیلم ها را دیدم و به نظرم برخی آثار از نظر کیفیت، اندازه و وزن در حدی نبودند که قابلیت حضور در جشنواره را داشته باشند. برای من سوال است چرا باید «دلم میخواد»، «استراحت مطلق»، «تابو» و … بیرون از جشنواره بمانند؟ این جشنواره هم هرچه بود تمام شد و رواج واژه‌هایی مثل جوانگرایی و پدیده های نو و… هم از نظر من دروغ محض است.

وی افزود: از نظر من بهترین فیلم جشنواره فجر  «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» است. فیلمی که در نهایت سلامت و باورپذیری ساخته شده و از اساس طرح چنین موضوعی بکر و قابل توجه است. این فیلم استحقاق بهترین فیلم شدن را داشت. اگر همه فیلم های جشنواره با این معیارها ساخته می‌شد، جشنواره بهتری داشتیم. به خصوص که دوستان اصرار داشتند همه جوانان را پدیده امسال معرفی کنند آنوقت کلمه پدیده را باور می کردم اما با این آثاری که من امسال دیدم باید فاتحه سینما را خواند.

معصومی گفت: امسال فقط قرار بود جشنواره ای بی رنگ و بو و خاصیت داشته باشیم تا یک وقت آب از آب تکان نخورد. در بین ۵۰ فیلمی که در جشنواره شرکت داشتند شاید دو،سه فیلم ارزش دیده شدن داشت. وقتی مثلا «مرگ ماهی» در هیچ بخشی نامزد نشد، باید به داوری هم شک کرد. چطور می توان فیلمبرداری درخشان محمود کلاری را نادیده گرفت و از آنطرف یک فیلم جعلی کپی شده را در بوق و کرنا کرد؟ همه این فیلمسازان دوستان من هستند ولی به نظر من در برخی بخش ها افراد دیگر مستحق کاندید شدن و جایزه گرفتن بودند.

وی درباره آخرین فعالیت های خود افزود: درباره اکران «تابو» هنوز اطلاعی ندارم و این روزها در حال نگارش فیلمنامه جدیدم هستم که امیدوارم تا دو سه ماه آینده به سرانجام برسانم. این فیلم بر مساله مهاجرت تکیه دارد و دو نقش اصلی داستان را نابازیگرانی بازی می‌کنند که نقش بر اساس آنها نوشته می‌شود. بیش از ۵۰ درصد فیلم در تهران و باقی سکانس ها در آنکارا و استانبول جلوی دوربین می‌رود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>