سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ بهمن ۱۳۹۳ در ۹:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب

تجهیز سینماها به شرط درخواست تهیه‌کننده «محمد (ص)»/ فیلم‌های جامانده به جشنواره بین‌الملل می‌روند

mohamad-s-logo

مدیر پشتیبانی فنی و آماده‌سازی سینماهای مردمی، مجهز کردن سینماها برای نمایش فیلم «محمد (ص)» را وابسته به درخواست تهیه‌کننده فیلم دانست.

مدیر پشتیبانی فنی و آماده‌سازی سینماهای مردمی، مجهز کردن سینماها برای نمایش فیلم «محمد (ص)» را وابسته به درخواست تهیه‌کننده فیلم دانست.

عزت‌الله علیزاده مدیر پشتیبانی فنی و آماده‌سازی سینماهای مردمی جشنواره فیلم فجر به سوره سینما گفت: امسال همه چیز بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده پیش رفت و در بخش تجهیزات به جز دو مورد سایر آثار بدون ایراد اکران شدند. فیلم سینمایی «مزار شریف» به دلیل اینکه عوامل آن با تاخیر برای بررسی نهایی اقدام کردند اولین اکرانش در دو سینما با مشکل روبرو شد و انیمیشن رئال «مبارک» به خاطر مسایل فنی که بیشتر آن به کمبود زمان در پست پروداکشن مربوط می‌شد بخش هایی کوتاه به خاطر رندر نشدن پخش ایده آل نداشت. به هر حال درباره این آثار چون اولین تجربیات فنی و تکنیکی سینمای ایران در مواردی ویژه هستند، بروز بعضی مشکلات طبیعی است و نباید زحمات سازندگانشان را نادیده گرفت.

وی افزود: ما عمده جلسات برنامه ریزی را قبل از جشنواره ملی انجام دادیم و به همین خاطر برای بخش بین الملل هم قسمت اعظم کارها انجام شده است. همچنین برخی فیلم هایی که به خاطر کمبود زمان به جشنواره نرسیدند فرصت کافی دارند تا در جریان تصمیم هیات انتخاب قرار بگیرند و خود را برای حضور در این رویداد آماده کنند. شورای اجرایی هم بر اساس ضرورت برگزار می‌شود تا اسامی فیلم‌های داخلی و خارجی را زودتر مشخص کنند. امیدوارم با توجه به فرصت کافی تا اردیبهشت ماه سال آینده بتوانیم بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر را هم آبرومندانه برگزار کنیم.

علیزاده درباره اکران عمومی فیلم «محمد (ص)» و لزوم مجهز کردن سینماهای کشور گفت: این مساله منوط به درخواست تهیه کنندگان فیلم است که بگویند فیلم را با چه فرمتی می‌خواهند به طور عمومی نمایش دهند. هنوز هیچ خواسته‌ای از طرف آنها مطرح نشده و تا شرایط تجهیزات و امکانات از طرف ایشان مشخص نشود، ما نمی دانیم بضاعت فعلی برای اکران کفایت می‌کند یا باید برای ارتقای سیستم برنامه‌ریزی کنیم.

معاون بازرگانی و پشتیبانی تولید بنیاد سینمایی فارابی در رابطه با حضورش بعد از تغییرات مدیریتی این بنیاد گفت: ما از کارمندان فارابی هستیم و قطعا در این بنیاد انجام وظیفه خواهیم کرد، ولی در ساختار جدید تا زمانی که فعالیت های بنیاد تعریف نشود، معلوم نیست در چه بخشی حضور خواهم داشت. به هر حال باید در قبال سیاست‌های مدیریت جدید انعطاف نشان داد.