سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۰:۱۵ ق.ظ چاپ مطلب

سیمرغ گرفتن دغدغه من نیست/ علیرضا برازنده استحقاق دریافت جایزه را داشت

peyman-shadmanfar

فیلمبردار فیلم سینمایی «اعترافات ذهن خطرناک من» علیرضا برازنده را شایسته دریافت سیمرغ بلورین دانست.

فیلمبردار فیلم سینمایی «اعترافات ذهن خطرناک من» علیرضا برازنده را شایسته دریافت سیمرغ بلورین دانست.

پیمان شادمان‌فر به سوره سینما گفت: نتایج جشنواره فیلم فجر حاصل فکر چند نفر از سینماگران بود که امسال در سمت هیأت داوران در کنار جشنواره بودند. برای همه آنان احترام قائلم و بر نظرشان ارزش می‌گذارم، اما باور کنید هیچ گونه دلخوری از اینکه انتخاب نشدم، ندارم. سیمرغ یک جایزه است. درست است که گرفتن آن خوشحال کننده است اما همه دغدغه های یک هنرمند را تشکیل نمی‌دهد. من شخصا کار علیرضا برازنده را خیلی دوست داشتم و به نظرم برای گرفتن جایزه محق بود. به او تبریک می‌گویم.

وی افزود: امسال موفق نشدم فیلم های زیادی ببینم. تقریبا ۱۰ اثر را تماشا کردم و اگر بخواهم یک مورد را به عنوان بهترین فیلم انتخاب کنم، از «من دیگو مارادونا هستم» اسم می‌برم. اگر بخواهم یک ارزیابی کلی از جشنواره داشته باشم تنها می توانم درباره فیلمبرداری آن نظر بدهم. نیروهای جوان به خوبی ظاهر شده بودند و خوشحالم که می‌بینم فیلمبرداران جوان در سطح قابل قبولی قرار گرفته‌اند.

این فیلمبردار همچنین گفت: خلاقیت، چیزی است که باعث می شود یک فیلم از میان دیگر آثار شرکت کننده در جشنواره در ذهن باقی بماند و به همین دلیل، فیلم بهرام توکلی را خیلی دوست داشتم. اگر بخواهم در یک جمله، جشنواره را توصیف کنم می گویم نسل جدید حضور بسیار خوبی داشتند و می‌توان امید زیادی به آنان بست.

شادمان‌فر در پاسخ به این سوال که این روزها مشغول به چه کاری است گفت: معمولا بعد از جشنواره عوامل سینما در استراحت هستند تا کار خود را پس از شروع سال جدید از سر بگیرند. من هم بعد از دو فیلم متفاوتی که در جشنواره داشتم و پس از به پایان رسیدن فیلمبرداری «پل خواب» که به سبب تعدد لوکیشن و ۵۰ جلسه‌ای بودن مدت زمان کار ، کمی سخت بود، تصمیم دارم فعلا کاری انجام ندهم و ان شاء الله فیلم تازه را پس از نوروز شروع می‌کنم.

پیمان شادمان‌فر در جشنواره امسال با دو فیلم «دو» و «اعترافات ذهن خطرناک من» حضور داشت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>