سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ اسفند ۱۳۹۳ در ۸:۴۲ ق.ظ چاپ مطلب

سخت‌گیرترین منتقدان هم با فیلم اولی‌ها ملایم بودند/ امید به آینده فیلم اولی‌ها

Mostafa-ahmadi

کارگردان فیلم سینمایی «نزدیکتر» تاکید کرد حاصل تلاش فیلمسازان فیلم اول در جشنواره فجر قابل توجه بوده است.

کارگردان فیلم سینمایی «نزدیکتر» تاکید کرد حاصل تلاش فیلمسازان فیلم اول در جشنواره فجر قابل توجه بوده است.

مصطفی احمدی کارگردان فیلم سینمایی «نزدیکتر» درباره برگزاری جشنواره فیلم فجر و همچنین شرایط کیفی آثار حاضر در این رویداد سینمایی به سوره سینما گفت :ترجیح می‌دهم که بصورت مشخص درباره فیلم‌های بخش نگاه نو صحبت کنم. در این بخش من حدود ۸ فیلم از همکارانم را دیدم و معتقدم که اکثر آنها استانداردهای لازم در جهت ساخت یک فیلم سینمایی را رعایت کرده بودند و این خیلی مهم است که دستور زبان سینما را به این خوبی رعایت کنند که معتقدم این اتفاق بخوبی افتاده بود.

وی در ادامه با اشاره به مضامین موجود در فیلم ها و نوع فیلمنامه ها گفت: درباره فیلم اولی ها به طور مشخص نمی توان شناخت دقیق از نوع نگاه آنها بدست آورد و مسیر مشخص و جهت گیری دقیق فیلمساز را متوجه شد، چون باید در مواجهه با منتقدان و اهالی فن بسیاری از مسائل دچار اصلاح و تکامل شود ، اما با این شرایط من نمی گویم فیلم ها شاهکار یا فوق العاده بودند، ولی اکثر فیلم ها قابل قبول بودند.

احمدی ادامه داد: به هر صورت این آثار بخشی از محصولات سینمای کشور محسوب می شوند که باید با مخاطب مواجه شوند. من معتقدم که مسیر خوبی را طی کرده اند و امیدوارکننده هستند، هر چند در مورد فیلمنامه ها هم باید بگویم که بی تردید شرایط ثانویه ای وجود دارد که در شکل گیری یک اثر تاثیر گذار است. برای اینکه فیلمنامه ای نوشته شود که هم مخاطب را راضی نگه دارد و هم چارچوب سینمایی را رعایت کند مسائلی مانند خط قرمزها، میزان سرمایه و زمان تاثیر مستقیم دارد، پس با این وجود نمی توانم بپذیرم که کوتاهی از سوی فیلمنامه‌نویس صورت می‌گیرد.

nazdiktar

وی در ادامه گفت: در مورد فیلمنامه «نزدیکتر» هم چنین شرایطی هست و با تمام تلاشی که صورت گرفت و هزینه و عواملی که برای نگارش به خدمت گرفتیم به طور کامل نتوانستم به ایده آل مورد نظر برسم، اما از تمام شرایط موجود بهره بردیم و سهل انگاری اتفاق نیفتاده است. نکته مهمتری که درباره فیلم اولی ها وجود داشت و بارقه های امید را زنده می کند، این است که حتی سخت گیرترین منتقدان هم در لحن خود نسبت به این آثار ملایمت نشان دادند و این جای امیدواری دارد.

این کارگردان در پایان و درباره دریافت پروانه نمایش و همچنین اکران این فیلم گفت: در حال تصمیم گیری نهایی هستیم و در همین روزها تکلیف اکران مشخص می‌شود و برای پروانه نمایش هم اقدام صورت گرفته است که به زودی درباره آن اطلاع رسانی خواهیم کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>