سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۱:۲۸ ق.ظ چاپ مطلب

نگارش «نیلوفرانه» آغاز شد/ انجام همزمان مراحل تدوین، صداگذاری و موسیقی «دلبری»

ashkezari

جلال دهقانی اشکذری این روزها در حال نگارش فیلمنامه مجموعه‌ای به نام «نیلوفرانه» است.

جلال دهقانی اشکذری این روزها در حال نگارش فیلمنامه مجموعه‌ای به نام «نیلوفرانه» است.

دهقانی اشکذری که مجموعه «حانیه» را دهه فجر روی آنتن داشت، درباره اولین تجربه سریال‌سازی به سوره سینما گفت: من پس از ۴ تله فیلم اولین فیلمنامه سینمایی ام را نوشتم و بعد از آن تصمیم به نوشتن «حانیه» گرفتم. این مجموعه به عنوان اولین تجربه سریال سازی باهمه سختی هایی که کار تاریخی دارد به نظر خودم قابل دفاع بود خوشبختانه بازخوردهای خوبی هم دریافت کردیم و باتوجه به هنرمندانی که در این کار حضور داشتند مورد توجه رسانه ها نیز قرار گرفت.

وی افزود: قرار بود یک سریال ۲۳ قسمتی نوشته شود اما به مناسبت دهه فجر به ۱۳ قسمت رسید که من اول ۸ قسمت نوشته شده را به شورای شبکه دو ارائه کردم. دشواری مرحله قبل از تولید بیشتر بر سر جلب اعتماد مدیران بود .آنها باید به من اعتماد می کردند ولی تا روز آخر دغدغه داشتند چون مساله انقلاب و تاریخ معاصر نیاز به دقت و وسواس داشت و نباید مشکلی پیش می آمد. من هم سعی کردم با همه کمبودهایی که از نظر امکانات داشتم کاری در خور تقدیم کنم.

دهقانی گفت: در حال حاضر هم درگیر ایده ای هستم تا بتوانم در قالب یک سریال ۳۰ قسمتی مجموعه ای به نام «نیلوفرانه» ارائه کنم. این مجموعه جدید مضمونی کاملا اجتماعی با رگه های مذهبی است. قصه‌ای پرکشش دارد و روایت با ریتم تند پیش می‌رود. اگرچه بنا به درونیات شخصی همه آنچه می نویسم و می سازم با تکیه بر اساس ارزش ها انجام می شود اما از نظر محتوا کاملا باهم تفاوت دارند.

این کارگردان که اخیرا «خانه ای کنار ابرها» را روی پرده داشت گفت: از شرایط اکران فیلم راضی نبودم چون در بدترین زمان ممکن فصل بی رونقی سینما و مشغله امتحانات دانشجویان و … اتفاق افتاد و متاسفانه به خاطر بی تجربگی ما و ناهماهنگی های بسیار، تبلیغات وقتی آغاز شد که فیلم از کف فروش افتاده بود و در تهران بسیاری از دوستانی که تمایل به دیدن فیلم داشتند باید دنبال سالن‌های سینما می‌گشتند چون ما با ۴سالن سانس کامل و ۵سالن تک سانس کارمان را شروع کردیم.

وی افزود: اما در فضاهای فرهنگی فیلم دیده شد و در شهرستان ها بیشتر مورد استقبال قرار گرفت. با این حال از فروش راضی هستم و امیدوارم بتوانم قدم‌های بلندتری بردارم. به تازگی هم فیلمبرداری کار سینمایی «دلبری» به پایان رسید. این فیلم هم اکنون در مراحل فنی قرار دارد و تدوین،صداگذاری و موسیقی آن همزمان در حال انجام است. فضای این فیلم بسیار متفاوت از کار قبلی من است از نظر ساختار نقطه جذب های دیگری دارد که بر اساس دغدغه های خودم نوشته شده است و به محض اینکه آماده نمایش شود برای اکران اقدام خواهیم کرد.

«دلبری» به تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی، فیلم جدید دهقانی اشکذری درباره زنی به نام «طوبی» است که در شب مراسم عروسی خواهر زاده اش اتفاقاتی برایش رخ می‌دهد. هنگامه قاضیانی، عباس غزالی و جمشید هاشم‌پور بازیگران این فیلم هستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>