سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ اسفند ۱۳۹۳ در ۸:۰۵ ق.ظ چاپ مطلب

افتخار می‌کنم در کنار سینماگران برجسته تقدیر می‌شوم

danesh-eghbashavi

دانش اقباشاوی از اینکه در اختتامیه جشنواره فیلم اروند در کنار برزیده، یاشه آهنگر و غذبان‌پور از وی تقدیر می‌شود، ابراز خوشحالی کرد.

دانش اقباشاوی از اینکه در اختتامیه جشنواره فیلم اروند در کنار برزیده، یاشه آهنگر و غذبان‌پور از وی تقدیر می‌شود، ابراز خوشحالی کرد.

اقباشاوی به سوره سینما گفت: امروز دوشنبه چهارم اسفند اختتامیه جشنواره فیلم اروند برگزار می‌شود و من خوشحال و البته خجالت زده‌ام که در کنار آقایان برزیده، باشه آهنگر و  عکاس خوب سال‌های جنگ، آقای غذبان‌پور تقدیر می‌شوم. این افراد همه هنرمندانی جامع الاطراف هستند، به این معنی که در زمان جنگ، مردانه ایستادند برای مبارزه و حالا در عرصه هنر همچنان نسبت به ارزش‌های دوران دفاع پایبند هستند.

وی افزود: ابوالحسن برزیده یکی از فرمانده‌های جنگ بوده و محمدعلی باشه آهنگر کسی است که در سال های دفاع مقدس در خط مقدم حضور داشته است. جاسم غذبان‌پور آن روزهای درخشان را با عکس‌های خود برای همیشه در تاریخ این کشور ثبت کرد. آنان امروز هم در ساحت هنر برای خلق آثار برجسته و ارزشمند تلاش می کنند و من خیلی خوشحالم از اینکه در کنار آنان قرار گرفته ام، با اینکه هرگز به اندازه آنان در خدمت انقلاب و سال های دفاع مقدس نبوده ام.

این کارگردان در ادامه افزود: من متولد آبادان هستم و کار خود را از انجمن سینمای جوانان آبادان شروع کردم. اولین فیلم های کوتاه خودم را آنجا ساختم و دستیاری فیلم‌های «عروس آتش» و «سفر سرخ» از این طریق نصیبم شد. اولین فیلم سینمایی ام با نام «تاج محل» اولین فیلم شهری است که زندگی امروز مردمان آبادان را به تصویر می کشد و سبک زندگی آنان را ثبت کرده است.

دانش اقباشاوی همچنین درباره فیلم تازه خود توضیح داد: فیلم سینمایی «۵۷» این روزها در مرحله پیش از پیش تولید قرار دارد. مجتبی امینی تهیه کننده اثر این روزها همراه من است تا بازدیدهای اولیه را برای انتخاب لوکیشن انجام بدهیم. سال ۹۴ به امید خدا حتما این فیلم را کلید خواهیم زد اما پیش تولید آن یک دوره طولانی چندین ماهه خواهد بود.

در اختتامیه جشنواره فیلم اروند محمدعلی باشه آهنگر فیلمساز، عبدالحسین برزیده فیلمساز، دانش اقباشاوی فیلمساز، جاسم غذبانپور عکاس و خانواده شهید نوجوان بهنام محمدی به دلیل جایگاه هنری مؤثرشان مورد تقدیر و تجلیل قرار خواهند گرفت. پنجاه و دومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اروند از تاریخ ۱ تا ۴ اسفندماه در شهر آبادان و به‌ صورت همزمان در خرمشهر، در سه بخش فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس برگزار شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>