سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ اسفند ۱۳۹۳ در ۹:۱۳ ق.ظ چاپ مطلب

سینمای ایران در رشته‌های فنی جهش داشته/ به آینده جوان‌ها امیدوارم

mahmood-samak-bashi

یک صدابردار باسابقه توانایی‌های نسل جدید سینماگران را عاملی برای رشد سینمای ایران در سال‌های آینده دانست.

یک صدابردار باسابقه توانایی‌های نسل جدید سینماگران را عاملی برای رشد سینمای ایران در سال‌های آینده دانست.

محمود سماکباشی به سوره سینما گفت: در روزهای جشنواره فیلم فجر درگیر کاری بودم و نتوانستم هیچ فیلمی را تماشا کنم. تنها یک بار به اتفاق بهرام توکلی و آقای علویان صداگذار فیلم، به سالنی رفتیم و در حالی که به غیر از خودمان هیچ تماشاگری آنجا حضور نداشت، فیلم «من دیگو مارادونا هستم» را بازبینی کردیم تا صدای آن را چک کرده باشیم. شنیدم جشنواره از نظر نظم و انضباط برگزاری در سطح خوبی قرار داشته است.

وی افزود: مدتی پیش امور مربوط به صدای یک فیلم کوتاه ۱۵ دقیقه‌ای را انجام دادم و در اصل مشغولیتی که مرا از دنبال کردن جشنواره باز داشته بود، همین فیلم بود، اما از این موضوع خوشحالم چون کار کردن با نیروهای جوان سینما همیشه برایم لذت‌بخش است. در چند سال اخیر که با جوانانی مثل بهرام توکلی و محسن امیریوسفی کار کرده‌ام به این نتیجه رسیده ام که سینمای ایران در همه رشته‌های فنی (و نه فقط صدابرداری) جهش قابل توجهی داشته و به همین دلیل می‌توان نسبت به آینده این هنر، صنعت بسیار امیدوار بود.

این صدابردار با سابقه در پاسخ به این سوال که برای سال ۹۴ چه برنامه ای دارد با لحنی طنزآمیز توضیح داد: همچنان برای دریافت پیشنهادهای جدید کاری در سال آینده آماده ام. البته اگر کارگردانان و تهیه کنندگان هم مثل من به توانایی نیروهای جوانتر باور داشته باشند، شاید سال کم کاری را در پیش داشته باشم! زمانی که می خواستم فیلم بهرام توکلی را شروع کنم ۱۳ پیشنهاد کاری داشتم اما طبیعتا همه آنها را رد کردم. برخی از این پروژه ها را واقعا دوست داشتم و از اینکه قسمت نشد با این دوستان کار کنم، خیلی متأسفم. حالا هم اعلام می‌کنم در صورت دریافت پیشنهاد خوب حتما حاضر به همکاری خواهم بود.

محمود سماکباشی در جشنواره سی و سوم فیلم فجر موفق شد سیمرغ بهترین صدابرداری را از آن خود کند.