سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ اسفند ۱۳۹۳ در ۱:۴۸ ب.ظ چاپ مطلب

تدبیر شورای صنفی نمایش به نفع سینما بود/ پردیس‌ها پاتوق‎‌های فرهنگی هستند

habib-esmaeeli

حبیب اسماعیلی معتقد است با افزایش پردیس‌ها و سالن‌های سینمایی می‌توان شرایط بهتری در اکران فراهم کرد.

حبیب اسماعیلی معتقد است با افزایش پردیس‌ها و سالن‌های سینمایی می‌توان شرایط بهتری در اکران فراهم کرد.

حبیب اسماعیلی درباره تازه ترین فعالیت های خود به سوره سینما گفت: در حال حاضر فیلم سینمایی «پاداش» کمال تبریزی به دفتر پخش مولود رسانه واگذار شده است. خوشبختانه مسال فیلم حل شده و مشکلی برای اکران ندارد از آنجا که محصول تقریبا ۶ سال پیش است یعنی سرمایه بخش خصوصی سالهاست خوابیده امیدوارم جامعه سینما و شورای صنفی پشتیبانی کنند تا هرچه زودتر بتوانیم نمایش عمومی را محقق کنیم. علاوه بر این مسایل فیلم از پتانسیل های بالایی برای جذب مخاطب برخوردار است .«پاداش» فیلمی گرم و آبرومند است که اگر به زودی در نوبت اکران قرار بگیرد می تواند موقعیت خوبی هم در گیشه به وجود آورد.

وی ادامه داد: به نظر من عملکرد شورای صنفی نمایش از اواخر سال گذشته تا الان رضایت بخش بود. این شورا با برنامه ریزی درست از نیمه اسفند پارسال کار خود را تحکیم بخشید و با اکران فیلم هایی چون «طبقه حساس» و «معراجی ها» در فصلی که بیشتر مردم به خانه تکانی و دغدغه های سال جدید مشغولند شرایط فروش روزی سی، چهل میلیون تومان را برای سالن های سینما فراهم کرد. این تدبیر درست به همه ثابت کرد با انتخاب درست دیگر زمانی به اسم فصل مرده نخواهیم داشت. حتی در ماه رمضان هم وقتی که هیچکس امید به فروش فیلمش نداشت با نمایش «ردکارپت» سینمارا سرپا نگهداشت.

اسماعیلی افزود: در روزهای شلوغ نزدیک به جشنواره هم وقتی همه فکر می کردند این اتفاق مهم سینمایی تمرکز مردم را از فیلم های در حال اکران دور می کند «مجرد چهل ساله» و «ملبورن» روی پرده رفت و همانطور که شاهد هستیم مورد استقبال قرار گرفتند و به فروش میلیاردی دست پیدا کردند. با این برنامه درست و البته با احداث و افزایش پردیس ها و سالن های سینمایی سال خوبی داشتیم و توانستیم خوراک سینمایی خوبی برای تماشاگر فراهم کنیم و من مطمئنم این روند در سال آینده هم ادامه خواهد داشت و اگر برنامه ریزی درست حاکم باشد وفیلم های خوبی ساخته شود دچار مشکل نخواهیم شد.

این تهیه‌کننده گفت: ماه رمضان بیشتر یک فرصت در اکران است تا مانعی برای فروش چون «ردکارپت» ثابت کرد فیلم خوب در هرزمانی مورد استقبال قرار می گیرد. به جز سه روز که سینما تعطیل است ماه رمضان برای همه مسلمانان ماه مبارک است و باید فیلم هایی روی پرده بروند که در جهت شادی و علاقمندی مخاطب باشد. مردم باتوجه به شرایطی که تجربه می کنند نیازمند تفریح هستند و برنامه های بعد از افطار بهترین فرصت برای نمایش فیلم خوب خواهد بود. به نظر من پیش از این ما با انتخاب های نادرست به فصل مرده کمک می کردیم .

وی ادامه داد: در صورتی که سال گذشته یک فیلم ویدیویی که بعدا به سینمایی تبدیل شد چطور توانست مردم را با خود همراه کند.این اتفاق برای «ساکن طبقه وسط» هم رخ داد. صادقانه بگویم هیچ سینماداری حاضر به اکران نبود . این فیلم سه روز قبل از محرم اکران شد در صورتی که با دهه اول عاشورا مواجه بودیم و چون مردم خودشان فیلم را دوست داشتند کم کم به تعداد سانس ها افزوده شد و در نهایت به فروش میلیاردی رسید. پس بازهم زمان تاثیری در اکران فیلم خوب ندارد. امسال در کنار این آثار فیلم هایی چون «شهرموشها» هم داشتیم که قطعا حضور موثرتری داشتند و سینماهارا بیش از گذشته رونق دادند .

اسماعیلی افرود: سال های پیش کسی جرات نمی کرد بعد از جشنواره فیلم فجر فیلم اکران کند چون اعتقاد بر این بود همه از فیلم و سینما اشباع شده اند و هیچ امیدی به فروش نیست اما این روزها می بینیم سالن ها شبی سی میلیون تومان فروش دارند . فیلم های خوب جای خود را در سینما پیدا می کنند. هرچه تعداد سالن های سینما بیشتر شود فیلم های بیشتری می توانند روی پرده بروند و اگر در شرایط فعلی برخی آثار به صورت تک سانس نمایش دارند وقتی سینمادار ببیند که مردم استقبال می کنند حتما تعداد سانس ها را بیشتر می کند . اصلی ترین اتفاق برای حل این مساله افزایش پردیس های سینمایی است.

این تهیه‌کننده گفت: کسی با سینما دشمنی ندارد فقط باید امکانات را در نقاط مختلف شهر و در سطح کشور افزایش داد. این پردیس ها امروز تبدیل به پاتوق‌های فرهنگی شده اند. وقتی پردیس کوروش افتتاح شد تنها ۵ سالن فعال داشت اما در مدت زمانی بسیار کم همه سالن ها پر شد و الان همه پیگیر می شوند که زودتر برنامه های جدید را بدانند. اکران تک سانس در شرایط فعلی چاره ای نیست و برخی واقع به فیلم هم لطمه می زند چون مخاطب هر زمان که اراده کند نمی تواند فیلمش را ببیند. در مجموع سال آینده به نظرم با برنامه درست می توان اکران های بهتری داشت. باید صبر کنیم تانتیجه آیین نامه جدید مشخص شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>