سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۱:۳۳ ق.ظ چاپ مطلب

تهیه‌کننده «داره صبح می‌شه»، در فکر همکاری با فیلم اولی‌ها

dare-sobh-mishe

علی لدنی از تهیه فیلم اول دو کارگردان جوان در نیمه اول سال ۹۴ خبر داد.

علی لدنی از تهیه فیلم اول دو کارگردان جوان در نیمه اول سال ۹۴ خبر داد.

لدنی به سوره سینما گفت: کار کردن با جوانان، یک فرصت است که می تواند به اتفاق تبدیل شود. یک تهیه کننده با پذیرش این همکاری به خودش و یک فیلمساز جوان این فضا را می‌دهد که یک تجربه تازه را پشت سر بگذارد. یا موفق می شوند یا نمی شوند اما مهم این است که یک حرکت پویا صورت گرفته است. من نگاهی دارم و به همین دلیل است که از کار کردن با فیلم اولی ها خسته نمی شوم. هرچند که نفس کشیدن در فضای فیلمسازی مستقل کار ساده ای نیست، اما باید ماند و کار کرد. فیلم های هنری و تجربی اگر می خواهند به سمت تجاری یا سفارشی بودن نروند باید حمایت دولت را جلب کنند و این، ساده نیست، اما نباید ناامید شد.

وی افزود: «داره صبح می‌شه» می توانست در جشنواره اتفاقات بهتری را رقم بزند و راستش را بخواهید انتظاراتم آنطور که تصور می کردم برآورده نشد، اما باید شرایط کلی جشنواره و متوسط بودن همه آثار را هم در نظر گرفت، به علاوه فیلم هنوز به اکران عمومی در نیامده و شاید در گیشه به گونه دیگری ظاهر شود. یلدا جبلی کسی بود که قبلا مونتاژ فیلم های مرا بر عهده داشت و من همیشه او را تحسین کرده ام، به همین دلیل وقتی خواست اولین فیلمش را بسازد با گشاده رویی کمکش کردم و البته الان هم از این همکاری خوشحالم.

این تهیه کننده گفت: نمی توان انکار کرد که جشنواره فیلم فجر می می تواند یک سکوی پرتاب برای فیلم اولی ها باشد. به همین دلیل هم بود که نسبت به حضور فیلم در این رویداد خیلی حساس بودم. جشنواره به عنوان اولین بستر معرفی فیلمسازان جوان، می تواند بسیار سرنوشت ساز باشد، اما ندرخشیدن در آن هم مشکل شدیدی را به وجود نمی آورد. در فکر اکران عمومی «داره صبح می‌شه» هستیم و می‌دانم اگر در یک سیستم صحیح اکران شود، مخاطبان خاص خودش را پیدا خواهد کرد.

علی لدنی در پاسخ به این سوال که فیلم بعدی را چه وقت تهیه خواهد کرد توضیح داد: در حال حاضر دو فیلمنامه آماده داریم که به زودی برای گرفتن پروانه ساخت آن اقدام می کنیم. هر دوی آنها را فیلمسازان جوان و کار اولی می سازند. یکی از آنها در ژانر دفاع مقدس قرار دارد و دیگری اجتماعی است. همه تلاشمان را انجام می دهیم تا پس از پایان فروردین ۹۴ تا اواسط سال هر دو اثر را به سرانجام برسانیم.

علی لدنی تهیه فیلم‌های «بشارت به یک شهروند هزاره سوم»، «برف روی شیروانی داغ» و … را هم بر عهده داشته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>