سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ اسفند ۱۳۹۳ در ۳:۳۳ ب.ظ چاپ مطلب

دفتر یادبود زاون در اهواز/ تقدیر ایوبی از جشنواره فیلم‌های علمی

zaven-ghokasian

دفتر یادبود زاون قوکاسیان منتقد تازه درگذشته در جشنواره فیلم‌های علمی اهواز ثبت کننده اظهار نظرها درباره او است.

دفتر یادبود زاون قوکاسیان منتقد تازه درگذشته در جشنواره فیلم‌های علمی اهواز ثبت کننده اظهار نظرها درباره او است.

سوره سینما- به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم های علمی اهواز، این منتقد سینمایی که به تازگی چشم بر جهان فروبسته یکی از نخستین کسانی بود که به عنوان مشاور دبیر جشنواره فیلم های علمی اهواز، کار شکل گیری این رویداد سینمایی علمی را آغاز کرد. او که پیش از تجربه برپایی رویدادهای فرهنگی هنری مختلفی را در کنار خسرو نشان داشت، در این جشنواره هم به عنوان مشاور سینمایی فعالیت می کرد. بیماری اما مجال فعالیت را از قوکاسیان گرفت و او در نیمه های راه از جمع برگزار کنندگان این رویداد جدا شد. با این حال همیشه نگران این جشنواره و برپایی ان بود.

دفتر یادبود او حالا در این جشنواره قرار گرفته تا دوستدارانش در این دفتر از او نقشش در سینمای ایران بنویسند. در این دفتر متن های کوتاه و بلند زیادی در ایام برپایی جشنواره فیلم های علمی اهواز نوشته شده که برخی احساسی هستند و برخی از نقش او در نقد و سینمای ایران سخن گفته‌اند.

تقدیر رییس سازمان سینمایی از جشنواره بین المللی فیلم های علمی اهواز

رییس سازمان سینمایی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان جشنواره بین المللی فیلم های علمی اهواز گفت: اکنون اهواز و خوزستان با توجه به سوابق علمی و دانشگاهی این استان می توانند مدعی داشتن یک جشنواره بین المللی به تمام معنا در این عرصه باشند.

دکتر حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی روز سه شنبه  در جریان بازدید از نخستین جشنواره بین المللی فیلم های علمی اهواز در مصاحبه ای با خبر نگار ما گفت: به هر حال یکی از برنامه ها و آرزوهای ما  این است  که درعرصه برگزاری برنامه های فرهنگی تا آن جایی که ممکن است تمرکز زدایی کنیم و بسیاری از برنامه های فرهنگی را در خارج از تهران برگزار کنیم تا  به این بهانه شور و نشاطی در بین اهالی فرهنگ و هنر در رشته های مختلف ایجاد بشود و هم اینکه توجه دولت در سطح کلان  به امکانات و ظرفیت های موجود در استانهای مختلف جلب بشود . نمونه ملموس آن برگزاری همین جشنواره فیلم های علمی اهواز و جشنواره  انجمن سینمای جوان  به نام اروند که در آبادان برگزار شد و باعث ایجاد شور و شوق در بین این جوانان سینما گر استان  شد.


One thought on “دفتر یادبود زاون در اهواز/ تقدیر ایوبی از جشنواره فیلم‌های علمی”

  1. کرامت ا.. صالحی می‌گه:

    روحش شاد .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>