سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ اسفند ۱۳۹۳ در ۸:۴۳ ق.ظ چاپ مطلب

پایان نهمین جشنواره فیلم «رویش»/ نوای موسیقی فیلم‌های خاطره‌انگیز

ruyesh9-1

نهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش، با برگزاری مراسم اختتامیه و سلام به دوره دهم، به کار خود پایان داد.

نهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش، با برگزاری مراسم اختتامیه و سلام به دوره دهم، به کار خود پایان داد.

سوره سینما- به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، تالار اندیشه حوزه هنری شامگاه جمعه هشتم اسفند میزبان اختتامیه جشنواره رویش بود. در این اختتامیه که با حضور پرشور علاقه مندان و چهره های سینمایی اجرا شد، برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره معرفی و جوایز خود را دریافت کردند.

دست اندرکاران جشنواره رویش برای مراسم اختتامیه دست به چند ابتکار تازه زده بودند که بر جذابیت این مراسم افزوده بود. ابتدا اینکه بر خلاف بسیاری از مراسم های مشابه، در اختتامیه رویش هیچ گونه سخنرانی پیش بینی نشده بود. این کار خود بر سرعت بخشیدن به برگزاری و استفاده بهینه از زمان کمک می کرد. جشنواره رویش در چند دوره اخیر خود سخنرانی مسئولین مدعو را به طور کلی حذف کرده است. و در این مراسم تنها علی قربانی دبیر جشنواره پیام خود را طی سخنرانی کوتاهی برای حضار خواند.

طراحی صحنه مراسم اختتامیه جشنواره رویش با استفاده از المان های ملی – مذهبی انجام شده بود. این طراحی یادآور معماری سنتی و البته مینیاتور های ایرانی بود. جایگاه تعیین شده برای گروه ارکستر در این دکوراسیون نیز در نوع خود کم نظیر بود.

اجرای موسیقی زنده نیز از تهمیداتی بود که برای این مراسم در نظر گرفته شده بود. اختتامیه رویش با اجرای موسیقی «یاد خراسان» به خوانندگی حجت اشرف‌زاده همراه شد. اشرف‌زاده در ادامه قطعه «ماه و ماهی» را نیز اجرا کرد که با استقبال و تشویق حضار در سالن اندیشه رو برو شد. همچنین سعید اردیانی به همراه گروه ارکسترال خود ۱۲ قطعه موسیقی متن فیلم های منتخب دینی را که طی سال های بعد از انقلاب اسلامی ساخته شده اند را اجرا کرد. اجرای برخی از قطعات موسیقی این فیلم ها با تقدیر از فیلمساز یا بازیگر آن فیلم همراه بود. اردیانی برای اختتامیه جشنواره رویش قطعاتی از فیلم های «سفیر»، «دوئل»، «سربداران»، «روز واقعه»،«قدمگاه»،«مریم مقدس»، «مردان آنجلس»، «کوچک جنگلی»، «وضعیت سفید»، «خیلی دور، خیلی نزدیک» و «شب دهم» را برگزیده و با گروه ارکسترال خود اجرا کرد.

ruyesh9-2

اختتامیه جشنواره رویش با حضور چندین تن از مدیران هنری و چهره های سینمایی همراه بود. محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، سید مهدی طباطبایی نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و فرید فرخنده کیش مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران، همچنین کارگردانان و بازیگران برجسته سینمای ایران مانند داود میرباقری، احمدرضا درویش، فرزاد موتمن، رضامیرکریمی، فرج الهی سلحشور، محمدعلی نجفی، شمسی فضل الهی، فریبا متخصص، فریبرز صالح، مجید مظفری، شهرام اسدی، رضا رویگری، بهرام عظیمی، حمید نعمت الله، هادی مقدم‌دوست، حبیب اسماعیلی ، رضا توکلی و سیدعلی قائم مقامی از جمله حضار بودند.

مجری برنامه رسالت بوذری در هر بخش از اجرای خود چند تن از هنرمندان حاضر را به روی سن دعوت می‌کرد. حضور رضا رویگری بر روی سن همراه با تشویق های ممتد حضار بود، رویگری که در حال گذراندن دوران نقاحت است با حضور بر روی سن به ابراز احساسات مردمی که به خاطر او ایستاده بودند، پاسخ داد. در زمان تقدیر از محمد علی نجفی کارگردان سریال به یادماندنی «سربداران» و فریبرز صالح کارگردان قدیمی سینمای ایران و کارگردان فیلم «سفیر» نیز حاضرین به صورت ایستاده به تشویق این دو فیلمساز پرداختند.

برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره فیلم رویش به نحوی برنامه ریزی شده بود که کمترین وقت تلف شده در میان معرفی برگزیدگان باشد به همین دلیل کل مراسم در حدود ۲ ساعت به اتمام رسید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>