سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ اسفند ۱۳۹۳ در ۲:۴۰ ب.ظ چاپ مطلب

مذاکره با گروه «هنر و تجربه» برای اکران «احتمال باران اسیدی»

ehtemale-baran1

فیلم سینمایی «احتمال باران اسیدی» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها احتمالا در گروه «هنر و تجربه» روی پرده می‌رود.

فیلم سینمایی «احتمال باران اسیدی» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها احتمالا در گروه «هنر و تجربه» روی پرده می‌رود.

بهتاش صناعی‌ها کارگردان فیلم سینمایی «احتمال باران اسیدی» که در سی و سومین جشنواره فیلم فجر جایزه بهترین فیلمنامه را از بخش «نگاه نو» دریافت کرد ، درباره اکران این فیلم به سوره سینما گفت: این روزها در حال بررسی شرایط هستیم تا گزینه مناسبی را برای اکران داشته باشیم و قرار است با مسئولان گروه هنر و تجربه که برای اکران ابراز تمایل کرده اند، صحبت‌هایی صورت بگیرد و تمام جوانب را در نظر داشته باشیم تا با یک اقدام منطقی و درست اکرانی موفق داشته باشیم.

وی درباره اکران در گروه «هنر و تجربه» گفت: فکر می کنم با توجه به نتیجه و بازخوردی که از فیلم «احتمال باران اسیدی» داشتیم ، گروه هنر و تجربه مناسب باشد. در این گروه مخاطب می‌داند که با چه فیلم و فضایی روبرو است و صرفا بدنبال یک فضای سرگرم کننده نیست. در صورتی که اگر قرار باشد این فیلم در اکران عام به نمایش درآِید، آنوقت لازم است که بی‌رحمانه به سراغ اثر رفت و بسیاری از بخش ها را که توجیه زیبایی شناسانه دارد را کوتاه کرد تا برای اکران در گرو ههای سینمایی عادی مورد قبول باشد.

صناعی‌ها درباره ماهیت و عملکرد گروه «هنر و تجربه» ادامه داد: این گروه بازخوردهای خوبی داشته است، اما گاه دیده می‌شود که در کنار آثار با پرستیژ و مهمی که اکران می‌شود ، بعضی آثار حضور دارند که تناسب را به هم ریخته اند و بلاتکلیف هستند. به واقع در مورد برخی بخش ها لزومی حس نمی‌شود و می توان اقدام جدی تر و کارشناسانه تری داشت تا این گروه با وجاهت بیشتری به کار ادامه دهد. به عنوان مثال می‌توان یک سینما را به اکران فیلم های کوتاه و مستند اختصاص داد و آنها را از این بخش منفک کرد.

وی در پایان گفت: به هر حال در همین روزها مذاکره خود را با گروه «هنر و تجربه» آغاز خواهیم کرد تا تصمیم قطعی درباره اکران «احتمال باران اسیدی» بگیریم و درباره ساخت فیلم بعدی هم درحال مطالعه دو فیلمنامه هستیم که قرار است یکی از آنها را برای تولید انتخاب کنیم ، اما به این سرعت اتفاق نخواهد افتاد و فکر می‌کنم با در نظر گرفتن مراحل بازنویسی فیلمنامه اواخر بهار سال آینده پروژه جدیدی را آغاز خواهیم کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>