سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۱:۰۷ ق.ظ چاپ مطلب

همکاری سازمان سینمایی با جشنواره فیلم شهر

ayubi-shahr1

نشست مشترک اعضای دبیر شورای برگزاری پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر با دکتر حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی برگزار شد.

نشست مشترک اعضای دبیر شورای برگزاری پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر با دکتر حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی برگزار شد.

سوره سینما- به گزارش روابط عمومی پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر این نشست با هدف هم فکری و تعامل بیشتر و وسیع تر برای برگزاری گسترده و باشکوه این دوره جشنواره شهر به عنوان بزرگ ترین رویداد سینمایی شهری پیش بینی شده است.

این نشست مشترک با حضور حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، حسین مسافر آستانه مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری، سیاوش حقیقی دبیر پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر، مقصود جباری مدیر اجرایی، مسعود احمدیان مدیر برنامه ریزی، یزدان عشیری مدیر روابط عمومی، سیمون سیمونیان مدیردبیرخانه، کورش پیرو مدیر اقلام تبلیغی، محمدهادی آخوندی مدیر مستندسازی برگزار شد.

سیاوش حقیقی دبیر جشنواره بین المللی فیلم شهر ضمن تشریح بخشهای مختلف پجشنواره گفت: این دوره جشنواره فیلم شهر در موضوعات اشاعه فرهنگ مهربانی، تقویت روحیه صبر میان شهروندان، گسترش نشانه‌ها و نماد‌های فرهنگ اسلامی ایرانی در شهر، اشاعه و ارتقای فرهنگ نظم وقانون گرایی، توجه شهروندان به ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، آشنایی شهروندان با تغییرات فرهنگ نامطلوب و آسیب های آن، ‌تحکیم بنیان خانواده و بیان جنبه‌های مثبت افزایش جمعیت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بخش‌هایی همچون مسابقه سینمای ایران شامل فیلم های سینمایی، فیلم‌های بلند داستانی ویدیویی، ‌مستند نیمه بلند و بلند، ‌فیلم کوتاه، طرح اولیه فیلمنامه سینمایی، مسابقه اقلام تبلیغاتی و اطلاع رسانی سینما، سینمای بین الملل به شکل رقابتی و در بخش آثار مستند بلند و قدس و غزه به شکل جنبی و غیر رقابتی برای این دوره در نظر گرفته شده است.

ayubi-shahr2

حقیقی افزود: در بخش فیلم‌های سینمایی فیلم‌هایی که به نمایش در نیامده‌اند به صورت جداگانه بررسی می‌شوند و فیلم‌هایی که اکران شده وبه نمایش در آمده‌اند به صورت جداگانه‌ای بررسی می‌شوند و در ‌‌نهایت از بین هر دو گروه هیات انتخاب حدودا ۳۰ فیلم را انتخاب می‌کند.

حقیقی با اشاره به اینکه پنجمین جشنواره فیلم شهر به دنبال تعامل با تمامی نهاد‌ها و سازمان های فرهنگی و هنری و سینماگران  است گفت: سعی کردیم فضای خوبی را برای حضور و همکاری طیف های مختلف سینمایی فراهم نماییم و قطعا، حمایت ها و کمک های سازمان سینمایی و مراکز و موسسات تابع هم می‌تواند در برگزاری باشکوه تر این جشنواره که بزرگ ترین رویداد سینمایی در حوزه شهری است موثر باشد.

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی ضمن استقبال از برگزاری پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر و تاکید بر اهمیت این جشنواره بویژه در حوزه گسترش فرهنگ شهری و اهتمام به موضوعات و مفاهیم شهری گفت: سازمان سینمایی تمام قد در کنار شماست و از هیچ گونه حمایت و کمک معنوی و فرهنگی دریغ نمی‌کند. تردیدی نیست که شهرداری ها نقش بی بدیلی در گسترش و ارتقای فرهنگ عمومی و اعتلای فرهنگ و هنر شهری دارند و در اغلب کشورها شهرداری ها متولی و بانی حرکت های فرهنگی و هنری هستند.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به عملکرد خوب شهرداری تهران در حوزه فعالیت های سینمایی خاطر نشان ساخت: جشنواره بین المللی فیلم شهر حرکتی قوام یافته و ارزشمند است و با برنامه هایی که شورای برگزاری و حاج آقای مرادی در نظر دارند شکی نداریم به بالندگی سینما و نشاط و پویایی این بخش کمک خواهد خواهد کرد. می‌توان جشنواره فیلم شهر را با توجه به پتانسیل فیلم های تولیدی سینما به صورت سالیانه برگزار کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>