سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ اسفند ۱۳۹۳ در ۱:۴۶ ب.ظ چاپ مطلب

ادامه پیش‌تولید «آشوب»/ انتخاب لوکیشن‌های تاریخی و فضاهای بکر

kazem-rast-goftar

پیش‌تولید فیلم سینمایی «آشوب» به کارگردانی کاظم راست‌گفتار همچنان ادامه دارد.

پیش‌تولید فیلم سینمایی «آشوب» به کارگردانی کاظم راست‌گفتار همچنان ادامه دارد.

کاظم راست‌گفتار کارگردان سینما درباره روند تولید فیلم سینمایی «آشوب» به سوره سینما گفت: کماکان در پیش تولید هستیم و در این مدت هم به مباحث انتخاب بازیگران و لوکیشن‌ها و عوامل فنی پرداخته ایم و کارها را پیش برده ایم و در حال حاضر هم حدود ۴۰ روز از پیش تولید کار می‌گذرد و همچنان باید این روند ادامه پیدا کند تا به نتیجه مطلوب برسیم و انتخاب‌های قطعی برای شروع کار داشته باشیم.

وی ادامه داد: از آنجایی که این فیلم در زمان رژیم ستم شاهی و بدون ربط سیاسی روایت می شود ، نیاز به دکور و طراحی پیچیده ای داریم ، اما بر خلاف بسیاری که با عنوان فاخر هزینه های سنگینی می‌کنند و دولیت هم از آنها حمایت می کند ، ما هیچ حمایتی از دولت دریافت نکردیم و به عنوان بخش خصوصی دست روی زانوی خود گذاشتیم و به جای ساخت دکورهای گران قیمت از فضاحای بکر بازار تهران و بناها و لوکیشن‌های طبیعی و تاریخی بهره بردیم که یکی از دستاوردهای خوب ما محسوب می‌شود.

راست‌گفتار ادامه داد: در این شرایط که با فقر تولید مواجه هستیم این یک عمل خلاقانه است که ما فضاهای کشف نشده شهر را متناسب با فیلمنامه به تصویر می کشیم و ضمن پرهیز از هزینه های سنگین ساخت دکور از وجوه طبیعی لوکیشن ها موجود استفاده خواهیم برد و این یکی از فعالیت های اصلی ما در دوره پیش تولید است که و در کنار آن هم بدنبال پیدا کردن بازیگران با استعداد و توانا هستیم.

کارگردان فیلم سینمایی «چک» افزود: ما در این فیلم بدنبال استعدادیابی در زمینه بازیگری نیز هستیم و بدنبال بازیگران خانم و آقایی از سنین ۲۰ تا ۶۰ می گردیم که توانایی بالایی دارند و به دلیل ادبیات خاصی که در فیلمنامه وجود دارد باید از فن بیان و صدای خوبی برخوردار باشند ، ضمن اینکه در این فیلم از چهره های سینمایی هم استفاده خواهیم کرد و تا به حال هم مذاکراتی انجام شده است که هنوز قطعی نیست.

راست‌گفتار درباره بازنویسی فیلمنامه گفت: شیوه کار من به این ترتیب است که مدام بر اساس نیاز روی فیلمنامه کار می کنم و آن را تغییر می دهم و این کار از پیش تولید هست و تا زمان تدوین ادامه دارد ، با این اوصاف پیش تولید ما تا پایان سال ادامه خواهد داشت و به احتمال فراوان اوایل سال آینده کار را کلید خواهیم زد.

داستان فیلم سینمایی «آشوب» که رگه های طنز دارد، درباره یک جوان تحصیل کرده و با استعداد است که در تئاتر های لاله زار خوانندگی می‌کند و نام هنری آشوب را برای خود برگزیده است و بر اثر اتفاقاتی که برای او در آن دوره رخ می‌دهد دچار دگرگونی شده و به نوعی روح هنری خود را از دست می‌دهد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>