سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ اسفند ۱۳۹۳ در ۸:۰۲ ق.ظ چاپ مطلب

انتقاد از حضور تشریفاتی فیلم‌های کودک در جشنواره فجر/ تولید «خانه زرد» در سال ۹۴

agha-karimi

حسن آقا‌کریمی تهیهکننده فیلم سینمایی «فرار از قلعه رودخان» نسبت به برخورد جشنواره فیلم فجر با آثار کودک انتقاد کرد.

حسن آقا‌کریمی تهیهکننده فیلم سینمایی «فرار از قلعه رودخان» نسبت به برخورد جشنواره فیلم فجر با آثار کودک انتقاد کرد.

آقاکریمی به سوره سینما گفت: امسال دو فیلم در جشنواره فجر داشتم، «موقت» و «فرار از قلعه رودخان». فیلم غلامرضا رمضانی در آرای مردمی رتبه چهارم را به دست آورد. اتفاقی که برای خودمان هم خیلی جالب بود این بود که این فیلم، هیچ رأی منفی نداشت، اما ما در هیچ رشته نامزد نشدیم و به نظر می‌رسد حضور دو فیلم برگزیده جشنواره کودک در جشنواره فیلم فجر، تشریفاتی بود.

وی افزود: متأسفانه جشنواره فیلم فجر، نسبت به دو فیلم «قول» و «فرار از قلعه رودخان» کم لطفی داشت. شاید هم حق داشتند و فکر کرده بودند همین که این دو فیلم امکان نمایش در جشنواره فیلم فجر را پیدا کرده‌اند کافی است. البته قطعا علیرضا رضاداد حسن نیت داشت اما فیلم های ما در ترکیبی با عنوان «۲۲ به علاوه ۲ فیلم»  بخش سودای سیمرغ قرار گرفت. گویی از ابتدا قرار نبود به این آثار به چشم دو اثر سینمایی رقابتی نگاه شود.

این تهیه کننده در پاسخ به این سوال که تهیه فیلم برای کودک و نوجوان چگونه است، گفت: من قبلا هم با آقای رمضانی فیلم «قفل‌ساز» را تولید کرده بودم و در این زمینه تجربه داشتم. این بار هم  فیلمنامه خوبی آماده شده بود و من احساس کردم اگر سرمایه گذاری کنم به طور قطع بخش زیادی از آن بر می‌گردد. به این ترتیب شروع به تولید کردیم. برای اکران فیلم با یکی دو پخش کننده صحبت کرده‌ایم و ممکن است پس از ماه رمضان ۹۴ «فرار از قلعه رودخان» روی پرده بیاید.

آقاکریمی درباره فیلم دیگر خود در جشنواره سی و سوم توضیح داد: «موقت» داستان و متن خوبی داشت که هنوز هم از آن دفاع می کنم، اما کارگردان آن در اعمال سلائق خود کمی زیاده روی کرد و شاید اگر به توصیه های دیگران و به خصوص کیانوش عیاری بیشتر گوش کرده بود بازخوردهای بهتری از جشنواره می‌گرفت. این فیلم در گروه «هنر و تجربه» اکران می‌شود. «موقت» یک گروه حرفه ای بهره دارد، اما نتوانست در مرحله اجرا به آن سطحی که باید می‌رسید دست پیدا کند.

وی درباره برنامه‌های کاری آینده خود در سال ۹۴ گفت: رضا حیدرنژاد فیلمنامه ای به نام «خانه زرد» نوشته که فضایی اجتماعی و البته خانوادگی دارد. احتمالا تابستان ۹۴ آن را کلید می‌زنیم. غلامرضا رمضانی هم فیلمنامه ای به نام «بازداشت» دارد که ممکن است تهیه آن را در سال جدید پی بگیرم. در کل در آینده تنها در زمینه تهیه کنندگی و کارگردانی قدم بر می دارم . مدیریت تولید فیلم «خانه پدری» که در کارنامه ء چند سال اخیر من دیده می شود چیزی است که استثناء است و من صرفا به دلیل احترامی که برای این کارگردان قائلم در این سمت با ایشان همکاری داشتم.

حسن آقا کریمی تهیه‌کننده فیلم‌های «سفر مرگ»، «قفل‌ساز» و … است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>