سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۲:۰۸ ب.ظ چاپ مطلب

«قارچ سمی» بهترین فیلم ملاقلی‌پور/ صداقت ویژگی رسول بود

gharch-sharaf

محمدرضا شرف‌الدین صداقت موجود در رفتار مرحوم ملاقلی‌پور را تحسین کرد و «قارچ سمی» را بهترین فیلم او دانست.

محمدرضا شرف‌الدین صداقت موجود در رفتار مرحوم ملاقلی‌پور را تحسین کرد و «قارچ سمی» را بهترین فیلم او دانست.

شرف‌الدین به سوره سینما گفت: رسول ملاقلی‌پور از دوستان قدیمی من بود. رابطه ما در اصل در همین رفاقت معنی می‌شد و اموری مثل بر عهده گرفتن مسوولیت جلوه های ویژه، فرع آن به حساب می‌آمد. صداقت، نجابت، درستی و اخلاص از مشخصات بارز اخلاقی ایشان بود و اگر بخواهم تنها یک جمله درباره او بگویم، عنوان می‌کنم که هرگز چیزی را نگفت و دنبال نکرد، مگر اینکه به آن اعتقاد داشت.

وی افزود: زندگی رسول ملاقلی پور، چه در ابعاد سیاسی و چه از منظرگاه اجتماعی، دقیقا همان چیزی بود که نشان می‌داد. او هیچ چیز برای پنهان کردن نداشت و هرگز اهل تظاهر کردن نبود. این رفتار، چیزی است که در جامعه امروز و به خصوص در میان سینماگران، کمبود آن بسیار احساس می‌شود. صداقت با دنیای امروز ما غریبه است و ملاقلی پور کسی بود که همیشه صادقانه با جهان برخورد می کرد، نه به خودش دروغ می‌گفت و نه به سینما. او از این نظر می‌تواند یک الگوی قابل اطمینان باشد.

این تهیه‌کننده سینما اضافه کرد: این کارگردان فقید سینمای ایران، نمونه کامل یک هنرمند متعهد بود. همواره از نفاق دور بود و خوب است امروز، دیگران هم به اهمیت این موضوع توجه بیشتری داشته باشند. نفاق از زشت‌ترین خصوصیات شیطانی است و ای کاش اگر حتی متفاوت با روال سیاسی موجود فکر می کنیم، لااقل به خودمان دروغ نگوییم و در همان مسیری قدم برداریم که قبولش داریم. رسول ملاقلی‌پور حقیقتا این گونه بود.

شرف‌الدین درپاسخ به این سوال که از میان آثار زنده یاد ملاقلی پور کدام یک را بیشتر می‌پسندد، توضیح داد: همیشه آثار دفاع مقدسی رسول را بیشتر پسندیده‌ام. ممکن است با سایر فیلم هایش شخصا ارتباط چندانی نگرفته باشم اما آنها  هم فیلم هایی قابل اعتنا و ارزشمند به حساب می آیند. از نگاه من «قارچ سمی» بهترین ساخته او به حساب می آید. او در این فیلم موفق شد در نکوهش نفاق قدم بردارد، تا ابد برای من قابل تحسین است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>