سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۰:۴۳ ق.ظ چاپ مطلب

استقبال مخاطبان از فیلم‌های حوزه هنری/ موسسه هنرهای تصویری سوره امسال چه کرد؟

vac-films

مدیر عامل موسسه هنرهای تصویری سوره، نیاز امروز مخاطب را قصه‌های شیرینی عنوان کرد که تلخی را هم با لطافت بیان کنند.

مدیر عامل موسسه هنرهای تصویری سوره، نیاز امروز مخاطب را قصه‌های شیرینی عنوان کرد که تلخی را هم با لطافت بیان کنند.

سعید خندق‌آبادی به سوره سینما گفت: موسسه هنرهای تصویری سوره امسال هفت فیلم توزیع کرد. «خسته نباشید!»، «زندگی جای دیگریست»، «خانوم»، «مهمان داریم»، «معبد جان»، «شیار ۱۴۳» و «فرشته‌ها با هم می‌آیند» که دو مورد آخر پرفروش ترین آثار ما لقب می‌گیرند. فیلم نرگس آبیار در ۴۰۰ هزار نسخه توزیع شد و فروش خوبی هم داشت. فیلم حامد محمدی در ۲۴۰ هزار نسخه پخش شد و با استقبال مواجه شد. توزیع هفت عنوان اثر سینمایی در طول یک سال اتفاق بی‌سابقه بود و امیدوارم در سال های بعد باز هم تکرار شود. برای مثال در سال گذشته چهار – پنج عنوان فیلم توزیع کردیم و تنها «حوض نقاشی» بود که فروش قابل توجهی داشت. امسال اما حوزه هنری هم از نظر تولید و هم به لحاظ توزیع وضعیت بهتری داشت.

وی در پاسخ به این سوال که چه چیز را بیش از همه در فروش بالای آثار موثر می داند، توضیح داد: ممکن است یک فیلم بدون ستاره بتواند روی پرده فروش قابل قبولی داشته باشد، اما وقتی به شبکه نمایش خانگی وارد شد، اگر تصویر یک چهره شاخص سینمایی روی بسته بندی دی وی دی آن نقش نبسته باشد برای جذب نظر مردم کمی با مشکل روبرو می شود و این واقعیتی است که نمی‌توان انکار کرد. برای مثال «خسته نباشید!» فیلم خوب و خوش ساختی بود و اگر چهره های شناخته شده داشت، می‌توانست در شبکه نمایش خانگی هم فروش بالاتری به دست بیاورد. فیلمی مثل «فرشته‌ها با هم می‌آیند» با بازی جواد عزتی و نازنین بیاتی، به سبب محبوبیتی که این بازیگران دارند استقبال پررونق داشته است.

fereshteha

خندق‌آبادی گفت: قصه هایی که در مورد روحانیون در سینما روایت می‌شود همیشه جذابیت خاصی داشته. من فکر می کنم با وجود اینکه با این موضوع فیلم های زیادی ساخته شده اما هنوز هم جای کار وجود دارد و می توان آثار بیشتری با محوریت چهره روحانی ساخت. همانطور که گفتم «فرشته‌ها با هم می‌آیند» به عنوان یکی از پرفروش ترین های امسال، با شیرینی و لطافت خاصی، سختی‌ها و اتفاق‌های تلخ یک زندگی نوپا را روایت می کرد. با اینکه غم زیادی هم در دل خود داشت به دل مخاطب نشست. این فیلم بر اهمیت خانواده و رنگ باختن مشکلات اقتصادی در برابر محبت اهالی خانه تأکید می‌کرد و شاید موفقیت آن در همین موضوع خلاصه شود. چرا نباید فیلم هایی از این دست بیشتر ساخته شود؟

مدیر عامل موسسه هنرهای تصویری سوره درباره برنامه آینده خود در سال ۹۴ اضافه کرد: به امید خداوند و با حمایت حوزه هنری ان شاء الله در سال ۹۴ همچنان فروش خوبی برای آثارمان خواهیم داشت. اتفاق خوبی که امسال به وجود آمد و در آینده هم پیگیری خواهد شد، گنجاندن پیام‌های تبلیغاتی در دی وی دی آثار بود. امسال از این طریق درآمد قابل توجهی داشتیم و با تبلیغ برخی کالاها یک فعالیت سودده را انجام دادیم، ضمن اینکه تبلیغات برای فیلم های در آستانه اکران همچون «مزار شریف» هم در این دی وی دی ها صورت گرفته است. در پایان امیدوارم «چند متر مکعب عشق» که امسال گیشه خوبی داشت در پخش خانگی با اقبال روبرو شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>