سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۱:۱۴ ق.ظ چاپ مطلب

شوخی رضا عطاران با سینماگران خانم/ یادگاری ایوبی برای یک فیلمساز

ekran94-1

دومین آیین آغاز اکران نوروزی با حضور حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی برگزار شد.

دومین آیین آغاز اکران نوروزی با حضور حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی برگزار شد.

سوره سینما- آیین آغاز اکران نوروزی دوشنبه ۱۸ اسفندماه در پردیس سینمایی کوروش و با اجرای محمد سلوکی برگزار شد. آنچه در ابتدای مراسم همه را تحت تاثیر قرار داد پخش نماهنگی از چهره‌های هنری بود که امسال به دیار باقی شتافتند. افرادی که کم و بیش از مرگ برخیشان باخبر شدیم اما قریب به چهل نفر از سینماگران امسال از بین ما رفتند.

این جشن همچون برنامه هایی از این دست اختصاص داشت به معرفی و تقدیر و تشکر مسئولان از عوامل فیلم هایی که سال پیش در فروش موفق بودند و آثاری که قرار است در اولین نوبت اکران ۹۴ قرار بگیرند. با این تفاوت که به مناسبت آغاز سال نو با ایام فاطمیه بیش از هربار به حضور موفق زنان در عرصه هنر و اجتماع توجه نشان داده شد و البته پر فروش بودن سه فیلم سال ۹۳ («شیار ۱۴۳»، «شهرموشها ۲» و «آتش بس ۲») به کارگردانی ۳ زن با صحبت های منیژه حکمت و تهمینه میلانی و حضور همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد اهمیت این مساله را جلوه داد.

ekran94-2

از جمله اتفاقات قابل توجه این مراسم سخنرانی حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی بود. او با اشاره به اینکه بعد از یکسال رابطه صمیمانه تری بین خود و سینماگران می‌بیند، لوحی که خود نوشته بود به همراه یک تابلوی خوشنویسی به کیانوش عیاری تقدیم کرد. هر چند که پیش از این از طریق شبکه های اجتماعی در صفحه شخصی خود ناراحتی اش را بابت اکران نامناسب فیلم این کارگردان بیان کرد اما ابراز این مساله در بین اهالی هنر و سینما لطف دیگری داشت. هنگام اعطای این لوح حاضران به احترام عیاری از جا برخاستند.

ekran94-3

ایوبی در صحبت‌های خود به دو طیف فیلمنامه نویسان و اهالی رسانه اشاره کرد و گفت: من برای فیلمنامه نویسان در سال گذشته هیچ کاری نتوانستم انجام دهم و آن را ناشی از ضعف مدیریت خودم می‌دانم. برای منتقدان و خبرنگاران هم سعی دارم هر کاری از دستم بر می‌آید انجام دهم. اگر لازم باشد کارگاه های آموزشی یا هر پیشنهادی که از طرف خودشان مطرح شود استقبال می‌کنم. خبرنگاران سرمایه های ما هستند که در جهت بهبود شرابط سینما نقش بسزایی دارند.

یکی دیگر از بخش‌های جالب این مراسم تقدیر از مخاطبان سینمایی بود که در سال ۹۳ به استناد بررسی‌های موسسه سینما شهر بیشترین بلیت سینما را خریده بودند. سه نفر اول از مشهد و نفر چهارم و پنجم در تهران زندگی می‌کردند. نفر اول ۲۹۳ و نفر آخر ۱۹۹ بلیت سینما خریده بود این پنج نفر مشمول دریافت وجه ۵ میلیون ریالی شدند.

ekran94-4

در آخر هم سلوکی با تعریف خاطره‎ای از مرضیه برومند این کارگردان را روی صحنه دعوت کرد و از همه زنان سینماگر حاضر در مراسم خواست روی سن بیایند و عکس یادگاری بگیرند. هنگام بالا آمدن خانم‌ها رضا عطاران هم روی صحنه آمد و باعث خنده تماشاگران شد و هنگامی که خواست برگردد کنار محمد سلوکی رفت و باهم عکس سلفی گرفتند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>