سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ اسفند ۱۳۹۳ در ۹:۲۹ ق.ظ چاپ مطلب

اولین حضور بین‌المللی «سکوت رعنا» در جشنواره کودک آلمان

Sokute-Ranaa

فیلم سینمایی «سکوت رعنا» محصول حوزه هنری در جشنواره‌ای اروپایی روی پرده می‌رود.

فیلم سینمایی «سکوت رعنا» محصول حوزه هنری در جشنواره‌ای اروپایی روی پرده می‌رود.

سوره سینما- «سکوت رعنا» اولین ساخته بلند بهزاد رفیعی در بخش رقابتی بیست و دومین دوره جشنواره بین‌المللی کودک کیندرکینو آلمان به نمایش گذاشته خواهد شد. «سکوت رعنا» در میان ۱۵ فیلم انتخاب شده است که برای کسب جایزه هیات داوران و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به رقابت می‌پردازند. این جشنواره فیلم‌های مناسب برای نوجوانان را به نمایش می گذارد که بیش از ۳۵۰۰ تماشاگر دارد.

«سکوت رعنا» روایتگر ماجرای دختری هفت ساله به نام رعنا است که در یکی از روستاهای شمال ایران زندگی می‌کند و یک مرغ خاص به نام کاکلی دارد. کاکلی برای رعنا تخم می‌گذارد و رعنا روی پوسته تخم مرغها با مدادرنگی نقاشی یک جوجه را می کشد. او همراه با برادر خود تخم مرغ ها را جمع می کنند تا بتوانند از انها جوجه هایی شبیه کاکلی داشته باشند. در یک شب بارانی کاکلی شکار شغال می‌شود و….

رفیعی تاکنون در مقام دستیار کارگردان با مجید مجیدی در فیلم‌های محمد (ص)، بید مجنون، باران و رنگ خدا ، و همچنین با سیروس حسن‌پور در فیلم های تصمیم کبری و قطار باران همکاری داشته است. مجید مجیدی مشاور هنری  «سکوت رعنا» است.

این جشنواره از تاریخ ۲۸ اسفندماه ۹۳ تا اول فروردین‌ماه ۹۴ برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>