سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ اسفند ۱۳۹۳ در ۹:۰۹ ق.ظ چاپ مطلب

خبر تازه از فیلم دیده نشده تبریزی/ اکران «به رییس جمهور پاداش ندهید» در نیمه بهار؟

padash

حبیب اسماعیلی در تلاش است فیلم کمال تبریزی را بعد از ۷ سال نیمه دوم بهار ۹۴ اکران کند.

حبیب اسماعیلی در تلاش است فیلم کمال تبریزی را بعد از ۷ سال نیمه دوم بهار ۹۴ اکران کند.

اسماعیلی به سوره سینما گفت: فیلم کمدی کمال تبریزی با عنوان «پاداش» دو ماه قبل با نام تازه «به رییس جمهور پاداش ندهید» پروانه نمایش دریافت کرد. این فیلم چند سال قبل آماده نمایش بود اما مشکل ممیزی داشت، حالا این موانع برطرف شده و ما می‌توانیم فیلم را نمایش بدهیم. در تلاش بودیم اکران نوروزی را به دست بیاوریم اما موفق نشدیم، بنابراین سعی می کنیم نوبت دیگری مثل اکران دوم بهار یا اکران دوم عید فطر فیلم را اکران کنیم.

وی افزود: من نسخه قبلی فیلم«به رییس جمهور پاداش ندهید» را ندیده بودم اما کسانی که نسخه فعلی و قبلی را تماشا کرده‌اند، اذعان دارند که لطمه خاصی به روایت اثر وارد نشده است. آن چیزی که من دیدم یک فیلم خوب و موفق بود و مطمئنم اگر در نوروز ۹۴ اکران می شد فروش خیلی خوبی به دست می آورد. البته همیشه گفته ام یک فیلم خوب در هر زمانی که عرضه شود، مخاطب خود را پیدا می‌کند، به همین دلیل نسبت به نوبت نمایش این اثر نگرانی خاصی نداریم.

اسماعیلی همچنین گفت: در تاریخ سینمای ایران فیلم های بسیاری وجود دارند که در زمان خودشان فرصت نمایش پیدا نکردند به این دلیل که بر حسب برخی سوتفاهم‌ها برای جامعه مضر ارزیابی شدند اما وقتی با تأخیر به نمایش در آمدند، هیچ اتفاق بدی را رقم نزدند. این فیلم هم یکی از همان فیلم هایی است که چنین سرنوشتی داشته وگرنه به لحاظ ارزش هنری و اجتماعی یک اثر خوب و قابل اعتنا به حساب می آید. «به رییس جمهور پاداش ندهید» یک فیلم سیاسی نیست، بلکه به عنوان یک اثر سینمایی دارای دغدغه، بحران های اجتماعی را مطرح می‌کند.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی «به رییس جمهور پاداش ندهید» آمده: یکی از مدیران ارشد به صورت کاملا اتفاقی به سفر حج می‌رود و در این سفر اتفاقاتی برایش می‌افتد که ظاهرش خوشایند نیست، اما همه این اتفاق ناخوشایند باعث می‌شود به معنا و مفهومی از سفر دست پیدا کند. حسن معجونی، آتیلا پسیانی، احمد آقالو، بهمن زرین‌پور، صابر ابر، آشا محرابی ، رضا بهبودی ، روح‌الله حق‌گوی لسان، اصغر نقی‌زاده، بهنام وطن و…. بازیگران این فیلم سینمایی تولید شده در سال ۸۷ هستند.