سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ فروردین ۱۳۹۴ در ۱۰:۵۸ ق.ظ چاپ مطلب

«پایتخت ۴» بیننده بیشتری خواهد داشت/ کیفیت را فدای سرعت نمی‌کنیم

paytakht4

تهیه کننده پربیننده ترین سریال تلویزیونی چند سال اخیر، از تمرکز خود روی سریال «پایتخت ۴» در بهار سال جدید صحبت کرد.

تهیه کننده پربیننده ترین سریال تلویزیونی چند سال اخیر، از تمرکز خود روی سریال «پایتخت ۴» در بهار سال جدید صحبت کرد.

الهام غفوری به سوره سینما گفت: من تا امروز تجربه تهیه سریال مناسبتی برای ماه مبارک رمضان نداشته ام، اما همسرم سیروس مقدم در سال های گذشته مجموعه هایی مثل «اغماء»، «روز حسرت»، و «مدینه» را در این ایام کارگردانی کرده است. از اینکه چنین فرصتی نصیبم شده و قرار است «پایتخت ۴» سریال ماه رمضان شبکه اول باشد، خوشحالم و امیدوارم باز هم پیش مردم سربلند بشویم. فکر می‌کنم همه بهار ما در سال جدید به تمرکز روی تولید این مجموعه بگذرد.

وی افزود: داستان «پایتخت ۴» در ماه مبارک رمضان می‌گذرد و ان شا الله این بار هم مخاطبان را پای تلویزیون خواهد نشاند. بین مخاطب نوروزی و مخاطب ماه رمضان، تفاوت هایی وجود دارد اما هر دو نوبت پخش، از موقعیت های طلایی برای سریال سازان به حساب می آیند و پربیننده ترین ایام سال هستند. از اینکه داریم پخش این سریال پربیننده را در ماه رحمت و مهربانی خداوند امتحان می‌کنیم احساس خوبی دارم ،فکر می‌کنم این تجربه نتایج خوبی دارد.

این تهیه‌کننده همچنین گفت: نوروز، مردم اغلب در دید و بازدید و سفر به سر می برند، اما در ماه مبارک رمضان برای بهره مند شدن کامل از فیوضات این ماه، آنان سعی می کنند کمتر از محل زندگی خود دور شوند تا به روزه داری خللی وارد نشود. این یک فرصت خوب است که بتوان یک مجموعه تلویزیونی را به طور کامل به مردم نشان داد و به همین دلیل است که فکر می کنم این بار حتی بینندگان بیشتری را جذب می‌کنیم.

غفوری در پاسخ به این سوال که آیا قرار است از بار طنز سریال کسر شود، توضیح داد: ماه مبارک رمضان ماه شعف و نشاط مومنان است و هیچ دلیلی ندارد آن را به غم و اندوه سپری کنیم، کمااینکه در گذشته هم شاهد پخش سریال های طنز در این ایام بوده ایم. این بار هم «پایتخت» از این منظر تغییری ندارد و تنها در ایام شهادت امیر مومنان (ع) پخس سریال را متوقف می‌کنیم و قبل و بعد از آن، روی آنتن هستیم.

الهام غفوری در پایان گفت: در حال حاضر حساسیت روی مجموعه «پایتخت ۴» به بالاترین حد رسیده، چون هم از طرف مسوولان صدا و سیما و هم از جانب مردم با انتظارات زیادی مواجه هستیم. همه تلاشمان را در این جهت سامان می‌دهیم که نسبت به سه سری قبل، افت کیفیت نداشته باشیم و به امید خداوند باز هم محبوب واقع شویم.

سریال «پایتخت ۴» به کارگردانی سیروس مقدم، ماه رمضان ۹۴ از شبکه اول روی آنتن می‌رود.