سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ فروردین ۱۳۹۴ در ۱۲:۰۹ ب.ظ چاپ مطلب

گلایه منصوری از بی‌عدالتی در اکران نوروزی/ نقص نظارت بر اکران فیلم‌ها در شهرستان

rokhe-divane

بیتا منصوری از وضعیت اکران «رخ دیوانه» در بعضی سینماها انتقاد کرد.

بیتا منصوری از وضعیت اکران «رخ دیوانه» در بعضی سینماها انتقاد کرد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «رخ دیوانه» در رابطه با تبلیغ و زمان پخش تیزر فیلم از تلویزیون به سوره سینما گفت:ایام عید به خاطر مشغله های شخصی فرصتی برای پیگیری نداشتم اما قطعا تبلیغات در فروش بی تاثیر نیست به شرطی که در باکس و ساعت مناسبی روی آنتن برود. تلویزیون یک جاهایی کمک فروش است اما اصلی ترین موردی که می تواند در فروش دخیل باشد تبلیغات سینه به سینه است و من به این مقوله بیش از هر چیزی اعتقاد دارم و فکر می کنم اینکه مردم خودشان مبلغ فیلمی باشند خوشایند تر است.

وی افزود: برای تولید فیلم هزینه های زیادی انجام می شود اما در مقابل تنها یک سوم فروش به تهیه کننده باز می گردد با وجود صرف سرمایه و سیاست های نادرست دوستان در جذب بازیگران سینمایی به سمت تلویزیون که به تبع آن دستمزدشان را افزایش می دهد باید تعامل درستی بین مدیران و فیلمسازان برقرار باشد چراکه این مساله اختلاف فاحشی بین دستمزد بازیگران با سایر عوامل بوجود آورده است. این تعامل باید سبب شود تا بازگشت سرمایه به درستی امکان پذیرد و همه عوامل فیلم به حقشان برسند.

منصوری گفت: تلویزیون در امر تبلیغات بهتر است نسبت به محصولات فرهنگی نگاه ویژه داشته باشد. به هرحال بین تبلیغ یک فیلم سینمایی با یخچال تفاوت هایی وجود دارد که در نظر گرفتن آنها به فرهنگ و هنر کشور کمک می کند. من بخشی از ایام تعطیلات را در مشهد بودم و متوجه شدم در همه سینماها عدالت و انصاف رعایت نمی شود. برخی سینماها مثل پردیس هویزه شرایط بوجود آورده بودند که ۴ فیلم روی پرده در شرایطی برابر باهم رقابت می کردند اما برخی سینماهای دیگر اینطور نبود.

poster-rokhe-divaneh

این تهیه‌کننده گفت: حسن پردیس های سینمایی این است که به خاطر چند سالنی بودن اگر من به قصد دیدن فیلمی مثل «رخ دیوانه» می‌آیم ولی اکران فیلم ساعت دیگری است می توانم به جایش فیلم دیگری تماشا کنم اما متاسفانه در بعضی سینماها شرایط برای فیلم ها برابر نیست . مثلا من به یکی دیگر از سینماهای مشهد رفتم و با وجودی که فیلم ما روی پرده بود اما جز یک پوستر در کنج سالن هیچ پوستر و عکسی از فیلم دیده نمی‌شد پاسخ مدیر جوان هم نشان دادن پوسترهای تا شده در کشوی میزش بود. حتی برخی سینماها خودشان برای فیلم دیگر بیشتر تبلیغ می کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه مدیران سینما حق را نمی‌بینند و به دلایلی جانبداری می کنند. در تهران هم از امروز این مساله را پیگیری خواهم کرد و اگر در سالنی عدالت اجرا نشود با پخش صحبت می‌کنم و فیلم را برمی‌داریم. صاحبان سینما در سود ۱۰۰ درصد شریک هستند، یعنی ۵۰ درصد خالص نصیب شان می شود و نیمه باقی مانده باید صرف هزینه هایی شود که به عهده سرمایه گذار است. اگر فیلمسازان دیگر هم این مساله را پیگیر شوند شاید سینماداران هم رعایت انصاف را جدی بگیرند و همه فیلم‌ها در شرایطی برابر رقابت کنند. همکاران ما هم نباید در این مورد کوتاهی کنند.

این تهیه کننده گفت: در کل از فروش فیلم راضی هستم و به نظرم خیلی خوب شروع کردیم امیدوارم که در طول اکران مردم بیشتری از فیلم استقبال کنند. البته امسال فروش نوروزی کل فیلم‌ها در مقایسه با سال گذشته پایین تر بود چون علاوه بر تقارن نوروز با ایام فاطمیه ۵ فیلم در نوبت اکران نوروزی بودند که ۲ فیلم کمکی به گیشه سینما نکردند. در واقع ۴۰ درصد فروش با افت چشمگیری روبرو شد. در رابطه با فیلم «رخ دیوانه » هم به نظرم موفق بودیم و از امروز پیگیر خواهم شد تا در صورت امکان تعداد سالن‌هایمان را هم افزایش دهیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>