سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ فروردین ۱۳۹۴ در ۱۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

در شرایط بحرانی سینماهای قدیمی ضرر می‌کنند نه پردیس‌ها/ فروش نوروزی «آزادی» مثل پارسال بود

cinema-azadi

مدیر پردیس سینمایی آزادی تاکید کرد در شرایط بحرانی گیشه، پردیس‌ها وضعیت قابل قبولی دارند.

مدیر پردیس سینمایی آزادی تاکید کرد در شرایط بحرانی گیشه، پردیس‌ها وضعیت قابل قبولی دارند.

رضا سعیدی‌پور به سوره سینما گفت: فروش نوروزی سینما آزادی در سال ۹۴ تفاوتی با سال گذشته نداشت و مشروح آن به این شکل است: در سال گذشته، طی ۱۵ روز نخست فروردین ۹۳، فیلم‌های «طبقه حساس»، «چ»، «معراجیها»، «خط ویژه» و با دیگران به ترتیب ۱۶۴ میلیون تومان، ۱۲۹ میلیون تومان، ۸۵ میلیون تومان، ۷۸ میلیون تومان و ۱۵ میلیون تومان فروختند. در ۱۵ روز نخست سال ۹۴، فیلم‌های «ایران برگر»، «استراحت مطلق»، «رخ دیوانه»، «طبقه حساس»، «طعم شیرین خیال» و «روباه» به ترتیب، ۲۰۴ میلیون تومان، ۱۰۶ میلیون تومان، ۱۰۰ میلیون تومان، ۴۱ میلیون تومان و ۱۱ میلیون تومان در سینما آزادی فروش داشتند. همانطور که ملاحظه می‌کنید، ما تغییر خاصی در آمار فروش و جذب مخاطب نداشتیم.

وی افزود: نمی توان انکار کرد که فروش نوروزی امسال به اندازه سال گذشته به سینمای ایران رونق نداد، اما در چنین شرایطی پردیس های سینمایی مثل آزادی، ملت و … با تغییر چندانی مواجه نمی‌شوند و متأسفانه تنها سالن های قدیمی و فرسوده هستند که با افت فروش وحشتناک روبرو هستند. سینما آزادی مجموعا ۱۱۰۰ صندلی دارد و تقریبا سالن‌ها در همه سانس‌ها در ایام نوروز با ظرفیت تکمیل، فیلم را نمایش دادند. در چنین شرایطی، سرریز مخاطب به سمت سینماهای دیگر می‌رود.

مدیر سینما آزادی همچنین گفت: امسال قیمت بلیت ۱۵۰۰ تومان افزایش یافت و پیش بینی می‌کنم با افت تماشاگر روبرو باشیم، هر چند به یک شکل خفیف. امسال ما چند روز تعطیلی مناسبتی هم داشتیم و نباید تأثیر آن را فراموش کرد. به طور کلی سینمای ایران تا می آید اوج بگیرد، به دلایل مختلف دچار رکود می‌شود، اما باید با ساخت فیلم های بهتر و برنامه ریزی درست، این ضعف را جبران کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>