سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ بهمن ۱۳۹۱ در ۹:۳۳ ق.ظ چاپ مطلب
انتظارهای برآورده نشده فیلم اولی‌ها/

علی کریم: اهل گلایه کردن نیستم

ali-karim

کارگردان فیلم سینمایی «من عاشق سپیده صبحم» تأکید کرد ترکیب هیئت داوران بخش مسابقه فیلم اولی‌ها تناسبی با مفهوم نگاه نو نداشت.

کارگردان فیلم سینمایی «من عاشق سپیده صبحم» تأکید کرد ترکیب هیئت داوران بخش مسابقه فیلم اولی‌ها تناسبی با مفهوم نگاه نو نداشت.

علی کریم کارگردان فیلم اولی جشنواره سی و یکم در گفتگو با سوره سینما درباره مواجهه خود با جشنواره فجر و آرای داوران گفت: به هر حال جایزه، مخصوصا جایزه نقدی می‌تواند مسیر را برای فیلمسازان مستقل که در ساخت فیلم با مشکلات مالی بیشتری نسبت به بقیه فیلمسازان رو به رو هستند هموارتر کند. از اول هم انتظار جایزه نداشتم و از ترکیب هیئت داوران مشخص بود که چه فیلم‌هایی مورد توجه قرار خواهند گرفت. با تمام احترامی که برای هیئت داوران قائلم ولی فکر می‌کنم این دوستان برای فیلمسازان مستقل و نوع فیلم‌هایی که می‌سازند احترام قائل نیستند.

این کارگردان ادامه داد: فضا با نوعی طلبکاری همراه است. انگار ما فیلمسازان مستقل باید فیلم مورد علاقه دیگران را بسازیم وگرنه مورد توجه قرار نمی‌گیریم. به هر حال من خیلی اهل گلایه کردن نیستم. فیلمم را می‌سازم. گلایه کردن بیهوده است. من به چیزی که از جشنواره فجر می‌خواستم رسیدم و آن این است که فیلمم توسط گروهی از منتقدین و اهالی رسانه دیده شد. اگر جایی برای پیشنهادات باز باشد پیشنهاد می‌دهم که وقتی جشنواره‌ با عنوان نگاه نو و اهمیت به فیلم اولی‌ها کارش را آغاز می‌کند بهتر است که ترکیب هیئت داوران برای داوری فلیم‌های اول را طوری انتخاب کند که با مفهوم نگاه نو تناسب داشته باشد.

کارگردان «من عاشق سپیده صبحم» افزود: ترکیب هیئت داوران نباید کلاسیک باشد. همه داوران جشنواره امسال عزیز و دوست داشتنی هستند و برای همه آنها احترام قائلم ولی ترکیب آنها مطابقتی با مفهوم نگاه نو و انتظاری که از نگاه نو داشتیم نداشت. وقتی این نکته را رعایت نکنیم فیلمسازانی که واقعا با نگاه نو فیلم ساخته‌اند ولی سلیقه و ذائقه داوران را رعایت نکرده‌اند سرخورده می‌شوند. من در هر شرایط تمام تلاشم را برای ساختن فیلمم می‌کنم ولی طبیعی است که برخی فیلمسازان فیلم اولی از این شرایط سرخورده شوند.

علی کریم ادامه داد: مسیر برای ساخت فیلم بعدی هیچ‌وقت فراهم نیست ولی همیشه تلاش می‌کنیم و فراهم می‌کنیم. کار ما از هیچ همه چیز ساختن است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>