سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ فروردین ۱۳۹۴ در ۱۱:۲۱ ق.ظ چاپ مطلب

پاکدل «خرپشته» را کارگردانی می‌کند/ تلاش برای تولید «ملمداس» در مهرماه

mehdi-pakdel

تولید فیلم سینمایی «ملمداس» به دلیل تامین نشدن بودجه به تعویق افتاد.

تولید فیلم سینمایی «ملمداس» به دلیل تامین نشدن بودجه به تعویق افتاد.

ایمان افشاریان درباره فیلمنامه جدیدش که سال گذشته پروانه گرفت به سوره سینما گفت: چرخه مریض صنعت سینما باعث می شود هرکس که به عنوان سرمایه گذار پا به این عرصه می‌گذارد چون تضمینی برای بازگشت سرمایه اش وجود ندارد و حتی مطمئن نیست همان هزینه ای که صرف می‌کند حتی بدون سود برمی‌گردد یا خیر از همکاری منصرف می شود. «ملمداس» هم با این مشکل مواجه شده و تولید آن به همین خاطر دائم عقب می افتد. بنا به ضرورت فیلمنامه این کار باید در فصلی تولید شود که گرمای مناطق جنوب کشور مانعی سر راه تولید نباشد و ما عملا فصل را از دست دادیم اما در تلاشیم به هر طریق سرمایه را فراهم کرده و مهر و آبان‌ماه به طور قطع کار را کلید بزنیم.

وی افزود: البته در این مدت بیکار نمی‌مانیم و قرار است کار دیگری با همکاری مهدی پاکدل را آغاز کنیم. در این فیلم که فعلا «خرپشته» نام دارد نگارش به عهده من است که مدتی است آغاز کردم و مهدی پاکدل به عنوان کارگردان حضور دارد. این فیلم اجتماعی فضایی کاملا متفاوت از «فردا» را روایت می کند و درباره معضلات اجتماعی مربوط به خانواده و جوانی در تهران است. حد اقل یک ماه زمان می برد تا فیلمنامه با مشاوره کارگردان به نتیجه برسد و بعد از آن برای دریافت پروانه نمایش اقدام خواهیم کرد. امیدوارم بتوانیم در تابستان این فیلم را جلوی دوربین ببریم.

افشاریان گفت: تا قطعی نشدن نتیجه فیلمنامه تصمیمی برای انتخاب سرمایه گذار نخواهیم داشت اما در تلاشم بتوانم «خرپشته» و هم «ملمداس» را امسال به سرانجام برسانم. ضمن اینکه فیلم سینمایی «فردا» که در گروه هنر و تجربه قرار گرفته است در نوبت اکران قرار دارد اگرچه برخی فیلم‌ها که امسال در جشنواره حضور داشتند قرار است به زودی اکران شوند اما برای فیلم ما هنوز زمان دقیقی مشخص نشده است.

«فردا» ساخته ایمان افشاریان و مهدی پاکدل در جشنواره سی و دوم فیلم فجر روی پرده رفت. علیرضا شجاع نوری، علی دهکردی، صادق صفایی، ستاره اسکندری و … بازیگران این فیلم هستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>