سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ فروردین ۱۳۹۴ در ۱:۵۸ ب.ظ چاپ مطلب

ابراهیم فروزش رمان «پیش از بستن چمدان» را سینمایی می‌کند

foroozesh

یک کارگردان سینمای کودک و نوجوان از مراحل پایانی نگارش یک فیلمنامه اقتباسی از رمان مینو کریم‌زاده خبر داد.

یک کارگردان سینمای کودک و نوجوان از مراحل پایانی نگارش یک فیلمنامه اقتباسی از رمان مینو کریم‌زاده خبر داد.

ابراهیم فروزش به سوره سینما گفت: بخش مهمی از تمرکز و انرژی من در سال ۹۳ صرف نوشتن یک فیلمنامه اقتباسی شد از رمان «پیش از بستن چمدان» نوشته مینو کریم زاده. در این فیلمنامه یک برداشت آزاد از کتاب منتشر شده داشته ام و اینطور نیست که نعل به نعل نسبت به نوشته خانم کریم‌زاده وفادار باشم، اما فکر می کنم حق مطلب آن رمان خوب، با ساخته شدن این فیلم سینمایی ادا بشود.

وی افزود: کتاب «پیش از بستن چمدان» درباره دو دختر نوجوان است، یکی در اندیشه مهاجرت به خارج از کشور و دیگری دارای دغدغه های دیگر. با خواندن این کتاب، تصمیم گرفتم یک فیلم سینمایی از آن تهیه کنم چون به نظرم می تواند یک اتفاق در سینمای نوجوان باشد. تأکید می کنم که سینمای کودک از سینمای نوجوان متمایز است و با توجه به اینکه محور این داستان دو دختر ۱۶ ساله است، به گمانم این فیلم، یک اثر متفاوت در کارنامه من باشد و می‌تواند علاوه بر نوجوانان، بزرگترها را نیز جذب کند.

فروزش در ادامه توضیح داد: فیلمنامه این روزها در آخرین مراحل نگارش است و به زودی برای دریافت پروانه ساخت ارائه می‌شود. به درستی نمی‌دانم چه زمانی امکان کلید زدن آن فراهم می‌شود، چون برای جذب سرمایه و تهیه کننده، هنوز به نتیجه قطعی نرسیده ایم.

ابراهیم فروزش کارگردانی فیلم‌های «شیر تو شیر»، «زمانی برای دوست داشتن» و … را بر عهده داشته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>