سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ بهمن ۱۳۹۱ در ۱۱:۲۲ ق.ظ چاپ مطلب
اشرفی در گفتگو با سوره سینما:

وضعیت گیشه سینماها در سال ۹۲ نگران کننده است

cinema

رئیس هیئت مدیره انجمن سینمای ایران تاکید کرد با توجه به کیفیت فیلم‌های این دوره از جشنواره وضعیت اکران در سال ۹۲ نگران‌کننده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن سینمای ایران تاکید کرد با توجه به کیفیت فیلم‌های این دوره از جشنواره وضعیت اکران در سال ۹۲ نگران‌کننده است.

محمد قاصد اشرفی به خبرنگار سوره سینما گفت: متاسفانه آثاری که در جشنواره فیلم فجر امسال دیدیم نمی‌توانند در اکران عمومی و در جذب مخاطب بالا موفق باشند. تعداد فیلم های پرفروش سال ۹۲ با نگاهی به فیلم‌های جشنواره به پنج عدد هم نمی‌رسد.  در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر، آثار باارزش و فرهنگی فراوان دیدیم اما بحث اقتصادی هم در سینما مهم است و نباید این را فراموش کرد که خالی بودن سینماها و فروش پایین فیلم‌ها در نهایت به نابودی سینما می انجامد.

قاصد اشرفی افزود: نمی‌دانم تمام ظرفیت سینمای ایران برای اکران ۹۲ همین است یا فیلم های دیگری در راه است و ممکن است آن فیلم ها گیشه را گرم کنند. به هر حال با توجه به مشکلات اقتصادی و تورم سینمای ایران روزهای سختی در پیش دارد. رایزنی‌ها شروع شده و ممکن است توافق‌های غیررسمی برای اکران نوروز انجام شده اما منتظر تصویب آیین نامه اکران هستیم و پس از آن تکلیف اکران نوروزی مشخص می‌شود.

قاصد اشرفی ادامه داد: ممکن است تغییرهایی در آیین نامه داشته باشیم، پس از تنظیم آیین‌نامه جدید در شورای صنفی و تایید آن از سوی سازمان سینمایی سرگروه مشخص شود و برای اکران نوروزی برنامه ریزی کنیم.